tine.no

Langrenn

Ønsker du å bli bedre på langrenn? Her kan du lære mer om skiteknikk, forberedelser til birken, og hvilke styrkeøvelser som vil hjelpe deg i langrennssporet.

Slik lærer du deg å skøyte riktig på ski!

Fler og fler oppdager gleden ved å få til skøyting på ski! Du slipper å tenke på smøring og du kan heller bruke tiden i løypa. I denne artikkelen får du vite litt om hva som kjennetegner god skøyteteknikk, og hvordan du justerer etter terreng.

Topp formen med Olympiatoppens formtoppingsplan

Olympiatoppens formtoppingsplan sørger for økt prestasjonsevne når det virkelig gjelder.

Treningstips for langrennsløpere

Øystein Kojedal, ekspert innen styrketrening og langrenn, har mange gode treningstips og styrkeøvelser til langrennsløpere som har planer om å gå Birken eller tilsvarende lange renn.

Topp formen med Olympiatoppens formtoppingsplan

Olympiatoppens formtoppingsplan sørger for økt prestasjonsevne når det virkelig gjelder.

Restitusjon og skadeforebygging

Slik forebygger du sykdom i vinter!

Her får du fine tips til hvordan du enkelt kan forebygge tid borte fra planlagt trening på grunn av skade eller sykdom.

Slik henter du deg inn etter trening

Restitusjon er en svært viktig del av prosessen for å få optimale resultater og maksimalt ut av treningsøkten. Her får du presentert tre tiltak du kan implementere i din daglige rutine for bedre og kortere restitusjon.

Mobilitetsøvelser mot vond korsrygg

Det er ikke uvanlig å oppleve smerter i korsryggen. Prøv deg på disse tre øvelsene som kan motvirke stivhet og tilbakevendende plager.