Her er sesongens produktnyheter fra TINE.

Vårens produktnyheter fra TINE er her!

Med sommer og grillsesong for tur, hører også sesongens produktnyheter fra TINE med. Denne våren kan TINE friste med blant annet dipp, lettere fløte til desserten og en ny og spennende smak på farten med Go’morgen.

Til chips, taco og pommes frites er nyheten TINE Dipp Cheddar det perfekte følget, og sammen med salgssuksessen TINE Dipp Paprika og Løk er grillmatens tilbehør sikret. Sistnevnte kommer nå med bedre og fyldigere konsistens – utmerket til grønnsaker og chips.

Godt forberedt til grillsesongen

– Vi møter grillsesongen med mange spennende nyheter i år, både til tilbehøret, til burgeren og til en magrere dessert. Og så er det ekstra gøy å toppe burgeren med Norges eneste norskproduserte cheddar, nemlig TINE Norsk Cheddar Burgerost, forteller Helene Sandvik, som jobber med nylanseringer i TINE.

TINE Norsk Cheddar Burgerost kommer i ny forpakning med store skiver tilpasset burgeren. Osten smelter godt og hever smaken på grillmaten. Og når desserten skal serveres, er TINE Lett Dessertfløte perfekt sammen med frukt, bær og på pavlovakaken.

– TINE Lett Dessertfløte har hele 30 prosent mindre fett enn kremfløte, men er allikevel enkel å piske til krem, sier Sandvik.

Gjensyn av kjente favoritter

I kjent stil kommer både nye og kjente favoritter tilbake i TINEs sortiment denne våren.

– Go’morgen UTEN tilsatt sukker Morell og Vanilje er en sesongnyhet verdt å merke seg. Den er perfekt på farten, rik på proteiner og kommer med en ny og bedre müsli med nøttekrønsj, avslutter Sandvik.

Sunniva isTe lanserer en ny forfriskende iste med smak av vannmelon. Den er uten tilsatt sukker og er den perfekte tørsteslukkeren i sommervarmen. Isteen er i tillegg tilsatt koffein og vitaminer.

Sist, men ikke minst er TINE Kesam Lime UTEN tilsatt sukker tilbake i butikkhyllene. Produktet har kun én prosent fett, er rik på proteiner og blir stadig etterspurt av forbruker.

Nytt design

I tillegg til nyheter og gjensyn av gamle favoritter, lanseres både Snøfrisk og Go'morgen i ny drakt denne våren.

Snøfrisk er allerede en sterk og etablert merkevare med høy kjennskap blant forbrukerne, men nå samles alle ostene under ett felles design som fremhever at Snøfrisk er friske hverdagsprodukter av høy kvalitet – produsert på norsk geitemelk.

Det nye designet på Go'morgen sin «uten tilsatt sukker»-serie vil tydeligere vise UTEN-merkingen, og det blir enklere for forbruker å kjenne igjen produktene i butikkhylla.

Vedlegg: