nyhetsarkiv

TINE og REMA 1000 gjør det enklere å velge økologisk

Sammen vil REMA 1000 og TINE gjøre det enklere å velge økologisk og lanserer en ny meieriserie eksklusivt for REMA 1000 sine kunder.

Dette er treningsøvelsene du kan gjøre i reklamepausen

OL er straks i gang, og mange gleder seg til å følge sine helter og utøvere i kampen om medaljene fra sofaen. Vil du se OL uten dårlig samvittighet?

Vel gjennomført TINECup-finale

Stemningen var til å ta og føle på i flotte lokaler på Jåttå Videregående skole i Stavanger fredag 29. januar, da de seks finalelagene i TINECup 2016 gjorde seg klare til å kokkelere og imponere dommerpanel og gjester.

Jarlsberg®: Vital 60-åring til Berlin

I 2016 er det 60 år siden Jarlsberg® så dagens lys. Jubileumsåret starter med å vise frem jubilanten på Grüne Woche i Berlin, som er en av verdens største forbrukermesser for landbruk, mat og reiseliv.

TINE ønsker matløft for eldre

Konsernsjef i TINE, Hanne Refsholt, slo et slag for bedre mat til eldre under konferansen «Mat og landbruk 2016».

3,5 millioner liter fløte til jul

Nordmenn sparer ikke på fløten når julen skal feires. Over 3,5 millioner liter fløte leveres ut fra TINE i desember. Det er rundt 30 prosent mer enn andre måneder.

Matindustrien mindre konjunkturfølsom

Mens mye industri sliter, og oljenæringen opplever at bremsene er satt på, er matindustrien mindre følsom for svingninger i konjunkturene.

Feil holdbarhet på rømme i Nord-Norge

TINE har feilstemplet holdbarhetsdato på tre partier 300-grams beger av Lettrømme og Sæterrømme. Disse begrene er stemplet med 4., 6 eller 7. januar 2015, mens de skulle hatt datoen 4., 6. eller 7. januar 2016. Dette gjelder kun for Nord-Norge.

Hardangerjuice til ribba og pinnekjøttet

-Hardangerjuicen har den perfekte kombinasjonen av syre og sødme, som gjør den strålende til norsk julemat, sier en av Norges mest kjente vinkelnere, Ken C. Engebretsen.

TINE har oppskriften på god julestemning

Nisser på TineMelk-kartongen, TINE Kremfløte og TINE Seterømme er et sikkert tegn på at nå er det snart jul. TINEs jule-profilannonser pryder flere magasiner i adventstida, og denne uka er boards med fine smørannonser godt synlige. Julemateriell er på vei ut i butikk, og snart åpner TINE sin julekalender, som i år gjøres i samarbeid med the Flying Culinary Circus og Røde Kors.

Her er Årets Gourmetgeit 2015

Det var Helle Øder Valebrokk fra bloggen Helles Kitchen som gikk til topps i den prestisjefylte burgerkampen på Burger Joint i går ettermiddag. Juryen mente at hennes bruk av både TINE Lettrømme fra Nord og andre spennende ingredienser, løftet burgeren til nye høyder.

Null tilsatt sukker, hundre prosent suksess

Dagligvarehandelen skriver om historien bak Go'morgen Zero som har ført til at produktet har gått fra null til 82 millioner kroner i omsetning i løpet av ett år. Merkevaresjef Camilla Heggelund i TINE er intervjuet om suksesshistorien.

Robotrevolusjon på gårdene

Automatiske melkesystemer (AMS) eller melkeroboter, står nå for hver tredje liter med melk som kommer fra gårdene i Norge. Norge er i verdenstoppen på å ta i bruk denne teknologien.

TINE-resultat løftes av solid forbedringsarbeid

Effekter fra TINEs pågående forbedringsprosjekt Styrk og fordelaktige valutakurser bidro til et godt resultat i TINE. Driftsresultatet var på 562 millioner kroner i tredje kvartal 2015 mot 458 millioner kroner i samme periode 2014. Driftsinntektene var på 5.551 millioner kroner i kvartalet, mot 5.385 millioner kroner i samme periode i 2014.

TINE bygger nytt meieri i Bergen

TINE fortsetter moderniseringen av meieriindustrien og bygger nytt meieri og terminal i Bergen til 800 millioner kroner, klar til bruk i 2019/2020 i det som er Norges nest største marked. Anlegget vil bestå av både produksjon, lager og distribusjon og vil bidra til å styrke TINEs konkurransekraft mot stadig mer internasjonal konkurranse. Vedtaket betyr også at produksjonen av konsummelk på Byrkjelo avvikles.

Ny grøtlinje på Tretten

23. oktober er verdens grøtdag. Nordmenn spiser grøt som aldri før! Grøtsalget er doblet på fem år. Grøtdagen markeres spesielt på Tretten med oppstart av ny grøtlinje. Siden oppstart i 1993 er det produsert hele 80.000 tonn grøt på Tretten!

Norge kan gi Frankrike ostebank

Norge og Norden kan i framtiden komme til å gi Frankrike ostebank. Osteforbruket synker i Frankrike, men stiger i Norge og våre naboland.

Melk er tema på Farmen på onsdag 22.10.

Farmen på TV2 går nå inn i sin femte uke. Denne uken er det melka TINE Styrk som har vært med på å definere ukesoppdraget. Melk og melkeprodukter er blant de viktigste proteinkildene til deltakerne på Farmen, og derfor er ukesoppdraget denne uken å lage en proteinrik sjørost.

Årets kokk 2015

Christopher Davidsen ble tirsdag kveld kåret til Årets kokk 2015 og skal dermed representere Norge i Bocuse d'Or Europe i Ungarn neste år og i Bocuse d'Or i Lyon i 2017.

100% fornybart på Brumunddal

TINE Meieriet Brumunddal går nå helt over på fornybar energi. I dag, tirsdag 13. oktober, skrives det historie ved meieriet. Da levers det første ordinære lasset med biofyringsolje fra ECO-1 Bioenergi AS.

Kjetil Jansrud overtar TINEs Instagram tirsdag 13.10 - følg @tine_sa

TINE får celebert besøk på Instagram i morgen, tirsdag 13.10. Gullgutten Kjetil Jansrud overtar kontoen og vil underholde med bilder og filmer. Du vil få en sniktitt på årets TINE Julekalender, et innblikk i alpinistens hverdag samt andre sprell som utfolder seg. Følg med og like <3

Sesongens dyrebare Hardanger-dråper er klare

Årets mest ettertraktede eplejuice ble i går godkjent under en egen seremoni i Hardanger. Den helnorske juicen er ventet i butikk de nærmeste ukene.

CO2 kjøler ned melka på gården

TINE setter nå i gang et pilotprosjekt med CO2 som kjølemedium på gårdstanker. Første gårdstank i Norge er tatt i bruk hos Nina og Rune Ranøien i Orkdal. Om prosjektet blir vellykket, snakker vi om store miljøgevinster.

TINE og helseministeren skal redusere saltinnholdet i norsk mat

I dag signerer TINE den såkalte Saltpartnerskapsavtalen med Helsedirektoratet. TINE er en av flere aktører som skal samarbeide med myndighetene for å redusere saltinntaket i befolkningen med 15 prosent innen 2018 og med 30 prosent innen 2025.

I dag er verdens skolemelkdag

I over 30 land markeres Verdens skolemelkdag i dag. Målet er å fokusere på skolemelkordningen. Verdens skolemelkdag er dannet på initiativ fra FAO i FN, og er blitt markert i en rekke land verden over siden år 2000.

TINE fortsatt i toppsjiktet

Hele 78 prosent har et meget godt, eller ganske godt inntrykk av TINE viser Ipsos MMIs profilundersøkelse for 2015. TINE endte dermed på fjerde plass av 112 norske bedrifter som er vurdert fra 11 ulike bransjer.

Erna-pannekake vekker oppsikt

TINE MatSans vekker oppmerksomhet med sin kampanje for pannekaker. Det skyldes ikke minst at statsminister Erna Solberg har kommentert saken på Twitter.