TINE relanserer molteyoghurt etter forbrukeropprop

TINE snur: ønsker molteyoghurten velkommen tilbake

TINE Yoghurt Molte har åpenbart vært en stor del av hverdagen til molteambassadører over hele landet. Takket være et storstilt forbrukeropprop, relanserer TINE den kjente yoghurtveteranen i september.

Forbrukeren har talt, TINE har respondert – nå er det opp til butikkene å ta yoghurten tilbake i hyllene.

– Dette viser at TINE og produktene våre virkelig betyr noe ekstra for folk. Vi er en viktig del av hverdagen og vanene til millioner av nordmenn hver eneste dag, gjennom molteyoghurt til frokost, Norvegia på skiva eller en iskaffe på vei til jobb. Det er ingenting som gleder oss mer, sier Gunnar Hovland, konsernsjef i TINE.

Fraværet av molteyoghurten fikk bein å gå på da sjefredaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen, ikke fant igjen favorittyoghurten sin i butikkhyllene. Eilertsen fikk med seg molteambassadørene i et opprop via avisas egen podcast, Aftenpodden. Takket være både oppslutning og engasjement tar nå TINE sjansen på å relansere den mye omtalte yoghurten.

TINE gratulerer moltelaget med seieren!

Moltelagets lagkaptein, Trine Eilertsen og hennes mange lyttere i Aftenpodden går seirende ut av første runde. Nå er det opp til molteambassadørene å gå fra ord til handling.

– Hvis folket vil ha molteyoghurt tilbake, da skal folket få molteyoghurt tilbake! Det er ingenting som gleder meg mer enn et skikkelig opprop med ektefølt engasjement – og ikke minst å se yoghurten fly ut av butikkhyllene. For det er det som må til når vi nå relanserer molteyoghurten, sier Hovland.

TINE Yoghurt Molte med sin eksklusive, fløyelsmyke smak – surt og søtt på samme tid – har vært en storfavoritt blant molteambassadørene siden 1970-tallet. På grunn av lavt salg den siste tiden besluttet TINE å ta yoghurten ut av produksjon i september i fjor.

– Vi skal gjøre vårt for å levere til butikker over hele landet, men det er en risiko for at yoghurten ikke selger godt nok, slik vi har opplevd de siste årene. Så, skal yoghurten få plass i butikk forutsetter det at Moltelaget aktiverer sine supportere for et solid comeback til høsten, avslutter Hovland.