TINE kan bruke OL-utøverne

TINE er hovedsamarbeidspartner med Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité. Dette gir oss rett til å bruke de olympiske ringene og OL-utøvere i vår markedsføring i OL-perioden. − Vi er stolt sponsor av olympiakroppen og gleder oss over de gode prestasjonene så langt i OL, sier sponsorsjef, Ann-Kristin Syversen.
TineMelks OL-reklame
TineMelks OL-reklame "Monsterbakken" med Marit Bjørgen har fått mye oppmerksomhet de siste dagene.

I tillegg til avtalen med Norges idrettsforbund (NIF), har TINE sponsoravtale med de enkelte særforbund hvor TINEs OL-utøvere er hentet fra. Alt markedsmateriell som lages i henhold til disse avtalene blir på forhånd sendt til NIF og er godkjent av dem.

Mye reklame

Det er mange som har reagert på at det vises mye reklame i det som tidligere har vært vist reklamefritt på NRK.

− Dette er første gangen OL har blitt vist på en reklamefinansiert kanal i Norge og vi forstår at det kan være uvant for mange. Vi er i dialog med TV2 for å se om det finnes bedre måter å løse det på. Vi er opptatt av at våre forbrukere og TV 2s seere får en best mulig OL-opplevelse, sier Syversen.