Høstnyheter fra TINE i butikk

Denne uken slippes en rekke produktnyheter i butikk. Blant nyhetene er nye varianter i den populære YT-serien, endringer for Kesam og sesongfavoritter som gjør comeback.

YT med nyheter for aktive

Den populære YT-serien, som er utviklet sammen med Olympiatoppen, får også flere nyheter:

  • YT Yoghurtdrikk er en proteindrikk som passer godt før eller etter trening, eller som mellommåltid. Den kommer i smakene bringebær og mango & pasjon.
  • YT Proteinshake får en ny variant med jordbær & banan. Serien får også ny emballasje i kartong, som betyr 70 prosent mindre plast.

– Vi ser at folk fortsatt ønsker seg produkter tilpasset trening og en aktiv livsstil. Vi skal levere på det, og utvikler stadig nye smaker og varianter i YT-serien, sier kommunikasjonsrådgiver Ida Bjørnstad Vrangen.

Kesam uten søtstoff og i større beger

Kesam Mager lanseres nå uten søtstoff, etter ønske fra forbrukerne. Samtidig kommer alle variantene i større beger. For første gang siden 2015 ser TINE vekst for Kesam.

– Vi ser tegn til at Kesam kan bli den neste store trenden innen proteinrike produkter. Derfor tilpasser vi oss forbrukernes ønsker med mer naturlige ingredienser og større beger, sier Vrangen.

En ny norsk mozzarella

TINE lanserer også en fersk mozzarella produsert på Jæren.

Sesongfavoritter tilbake

Iskaffe Pumpkin Spice gjør comeback etter fjorårets suksess. Den fikk stor oppmerksomhet i sosiale medier og ble testet flittig på TikTok. Den solgte rundt 780 000 enheter og ble utsolgt flere steder. Nå øker TINE produksjonen for å møte den høye etterspørselen.

Sunniva Hardanger eplejuice er tilbake med frisk og syrlig smak av håndplukkede epler fra Hardanger.

TINE Sesongyoghurt lanseres denne høsten i smakene Pære, Solbær, Rips & Vanilje og Melon & Pasjonsfrukt.

Vedlegg: