Meieriansvarlig på Extra Stovner har stor glede av å skape matglede for kundene

Dette er årets Matglede-finalister

Matbutikker og bedrifter over hele landet har deltatt i TINEs prestisjetunge konkurranse om hvem som skaper mest matglede for kundene sine i kategoriene fullsortiment og lavpris i Årets Matgledebutikk.

-Årets matgledebutikk er den høyest hengende prisen i norsk dagligvarehandel. Dette er den eneste store konkurransen i bransjen som går på tvers av alle kjedene, noe som selvfølgelig gjør det ekstra gjevt å vinne, sier Are Knudsen, redaktør i Dagligvarehandelen.

INSPIRASJON OG MATGLEDE I NORSKE BUTIKKER

Årets Matgledebutikk er en tradisjonsrik konkurranse som i år arrangeres for 16 gang. 124 butikker fra hele Norge har deltatt i konkurransen. Finalistene er nå kåret innen kategorien lavpris og fullsortiment. Oppmerksomhet på matglede og muligheter for eksperimentering på eget kjøkken har vært ekstra viktig også i år. Både små og store butikker har bydd på inspirasjon og matopplevelser til folk i en annerledes hverdag.

Finalistene er

I kategorien lavpris:

• Extra, Stovner
  • Extra, Bjørelangen
  • Extra, Namsos
  • OBS, StorMoa
  • Rema 1000, Jørpeland
  • Rema 1000, Breivika
  • Joker, Virik

I kategorien fullsortiment

• Meny, Lerstad
  • Meny, Røa
  • Meny, Colosseum
  • Coop Mega, Røa
  • Coop Mega, Oppdal
  • Spar, Tjøme
  • Bunnpris, Mo
  • Eurospar, Moa

-Kandidatene har utmerket seg og levert særskilt i henhold til kvalitative- og kvantitative kriterier, gjennom alle de tre ulike periodene av kampanjen. Finalistene har vært flinke til å spre matglede og inspirasjon til kundene sine gjennom kreative og spennende sameksponeringer, prismerking, samt god synlighet gjennom bruk av materiell. I tillegg har man sett på utviklingen i salg målt mot tilsvarende periode i 2019 som var forrige normalt år, forklarer kampanje ansvarlig i TINE, Veronica Ramberg. -Vi er meget imponert over innsatsen som er lagt ned i årets kampanje fra kundene våre og ansvarlig salgskonsulenter, avslutter Ramberg.

Videre fremdrift er nå at finalistene vil få besøk av matgledejuryen over sommeren.
Vinnerne kåres på Ostens dag 28 oktober på hotell Continental i Oslo.

Vedlegg: