Sponsor med lang historie
TINE har lang historikk innen sponsing og er i dag en godt kjent og attraktiv sponsor. Og dette har blitt et viktig konkurransemiddel i merkevarebygging- og posisjoneringsarbeid. For TINE har sponsing vært en betydningsfull kanal i mange tiår og er i dag et viktig konkurransemiddel.
TINEs sponsorarbeid startet allerede tidlig på 80-tallet med et samarbeid med Norges Skiforbund og skijentene. Målet var å overføre sunne assosiasjoner fra skijentene (kjendiser) til melk. I 1987 ble «Milk Festival» gjennomført. Brettseiling ble valgt for å øke melkesalget blant yngre, samt gi melk en mer moderne profil.
Langsiktige avtaler
I begynnelsen av 90-tallet ble merkevaren TINE lansert og vi inngikk langsiktige avtaler med bl.a. Norges Fotballforbund og Norges Friidrettsforbund. TINE Fotballskole fylte 25 år i 2022 og TINEstafetten feirer 30 år i 2023. Disse langsiktige avtalene er like aktuelle i dag ift TINEs mål og strategier som da de ble undertegnet.