
IT-sjef Råvarehåndtering
Meld interesse for stillingen som:
TINE og våre merkevarer har en helt spesiell plass i den norske folkesjela. Det er en arv som forplikter! Men selv verdens kanskje fineste og beste melk kan ikke leve på tradisjon alene. For å være konkurransedyktig i en digital verden er vi avhengig av en sikker og fremtidsrettet teknologiportefølje. For å få til det jobber vi med å bygge en sterk og leveransedyktig IT-organisasjon i tett samspill med hele verdikjeden.
Du og ditt team skal bidra til å sikre en optimal tjenesteportefølje basert på forretningsmessige behov og prosesser, med tydelige veikart og målbilder. I tillegg vil avdelingen bidra i prosjekter, være en plattforminkubator, samt bistå i test av applikasjonsporteføljen. Som leder har du ansvar for utvikling og forvaltning av teknologi og digitale muligheter. Du skal bidra til å sikre flyt, fart og kvalitet i leveransene gjennom teknologiutnyttelse og effektive arbeids- og endringsprosesser.
Det er viktig for oss at du er god på å få med deg de riktige folka, både i egen og andres avdeling, og ikke minst hos våre samarbeidspartnere ute i forretningsområdene. Du gjør det komplekse enkelt, og snakker både IT og forretning like godt. Liker du både folk, prosesser og teknologi har du langt på vei det som trengs for å lykkes i rollen. Sammen skaper vi et levende Norge!
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for en gruppe svært kompetente medarbeidere
- Ansvar for avdelingens årsplan og løpende utvikling av denne
- Identifisere forretningsbehov knyttet til IT og Digitalisering; utformer veikart, målbilde og operative planer for området
- Standardisere, profesjonalisere og videreutvikle effektive IT tjenester
- Utvikle relevante partnere både internt og eksternt
- Sikre at applikasjoner og tjenester innenfor området er skalerbare, stabile og sikre
- Prioritere henvendelser mot området og sikre tilstrekkelig kapasitet og kompetanse til å gjennomføre behovsvurderinger
- Lede prosesser; håndtere og vurdere forespørsler fra resten av TINE gruppa
- Sikre prosjekter med ressurser og kapasitet til gjennomføring
- Gi råd til relevante forretningsområder i TINE gruppa med mulighetsbilder innenfor eksisterende teknologiportefølje
- Bidra til optimal oppetid på TINE IT og Digitaliserings portefølje
Kvalifikasjoner
- Vi tror rett kandidat har utdanning på masternivå, men er åpen for at relevant erfaring kan kompensere for dette
- 5 - 7 års relevant erfaring fra arbeid med operativ og strategisk IT i komplekse organisasjoner
- Minimum 5 års ledererfaring
- Erfaring med smidige metoder og prosjektledelse innenfor IT er en fordel
- Norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du er analytisk, ser helheten og omsetter dette i prioriterte mål og oppgaver som er lette å forstå
- Du jobber strukturert og har stor gjennomføringskraft
- Du skaper resultater med lederstilen din, som er motiverende, inkluderende og utviklingsorientert
- Du vet at tydelige krav trygger folk
- Du kommuniserer klart og evner å gjøre det komplekse enkelt
- Du etablerer gode relasjoner, og folk har tillit til deg
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling. Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer.
Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med både hjemmekontor og oppmøte i på kontoret i Lakkegata midt i Oslo sentrum. Her har vi nye, freshe lokaler tilpasset nye måter å jobbe på. Og så har vi veldig god kantine.
Vi tilbyr også bra forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
Synes du stillingen er interessant? Ta gjerne kontakt med oss for en uforpliktende og konfidensiell prat, eller søk i dag ved å sende oss søknad og CV. Relevante attester og vitnemål legges ved søknaden.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt.