
IT-sjef konsern - og støttefunksjoner
Meld interesse for stillingen som:
Har du lyst på en nøkkelrolle der du leverer skikkelig gode digitale tjenester til TINE-gruppas støttefunksjoner, datterselskaper og internasjonale satsing? Og samtidig er bidragsytende til hvordan det nyopprettede konsernområdet TINE IT og Digitaliserings prosesser og leveranser skal se ut? Da vil vi gjerne snakke med deg!
I denne rollen får du ansvaret for utvikling og forvaltning av applikasjonsporteføljen som støtter målene i HR og støtteområdene i TINE, i tillegg til leveransekoordinering og kvalitetsansvar. Med deg på laget har du dyktige arkitekter, rådgivere og leveranse- og testledere. Du skal bidra til å sikre flyt, fart og kvalitet i leveransene gjennom teknologiutnyttelse og effektive leveranse- og endringsprosesser på tvers av hele TINE-gruppa.
Du er god på å få med deg de riktige folka, både i egen og andres avdeling, og ikke minst hos våre samarbeidspartnere ute i forretningsområdene. Du gjør det komplekse enkelt, og snakker både IT og forretning like godt. Liker du både folk, prosesser og teknologi har du langt på vei det som trengs for å lykkes i rollen. Sammen skaper vi et levende Norge!
Arbeidsoppgaver
- Standardisere, profesjonalisere og videreutvikle effektive IT-tjenester for TINE SA, inkludert datterselskaper som bl.a Fjordland og Diplom-Is
- Utvikle relevante partnere både internt og eksternt
- Sikre at applikasjoner og tjenester innenfor området er skalere, stabile og sikre
- Lede prosesser; håndtere og vurdere forespørsler fra hele TINE-gruppa, samt sikre kompetanse og kapasitet til å gjennomføre behovsvurderinger og prosjekter
- Ivareta og være kontaktpunkt for nasjonale og internasjonale datterselskap
- Personalansvar for en gruppe svært kompetente og hyggelige medarbeidere
- Ansvar for avdelingens årsplan og løpende utvikling av denne
- Identifisere forretningsbehov og utforme veikart, mål og operative planer
- Bidra til etterlevelse og videreutvikling av IT og Digitaliserings prosesser
- Ansvarlig for testledelse på vegne av IT Forretningstjenester
- Ansvarlig for leveranseledelse på tvers av IT Forretningstjenester Kommersiell og støtte
- Rådgi forretningsområdene i teknologiporteføljens eksisterende og nye muligheter
- Bidra til optimal oppetid på TINE IT og Digitaliseringsportefølje
- Stillingen rapporterer til Direktør IT Forretningstjenester Kommersiell og støtte, og sitter i dennes ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Vi tror rett kandidat har utdanning på masternivå, men er åpen for at relevant erfaring kan kompensere for dette
- 5 - 7 års relevant erfaring fra arbeid med operativ og strategisk IT i komplekse organisasjoner
- Minimum 5 års ledererfaring
- Erfaring med smidige metoder og IT-prosjektledelse er en fordel
- Norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Du er analytisk, ser helheten og omsetter dette i prioriterte mål og oppgaver som er lett å forstå
- Du jobber strukturert og har stor gjennomføringskraft
- Du skaper resultater med lederstilen din, som er motiverende, inkluderende og utviklingsorientert
- Du vet at tydelige krav trygger folk
- Du kommuniserer klart og evner å gjøre det komplekse enkelt
- Du etablerer gode relasjoner, og folk har tillit til deg
Vi tilbyr
I TINE vil vi at våre ansatte skal utvikle seg og ha det gøy på jobb - gjennom å bli tatt vare på og å få muligheter. Derfor er arbeidsdagen i et av landets største industri-, og innovasjonsmiljø preget av mening, mestring, spennende utfordringer, samarbeid, raushet, gjensidig tillit og kompetanseutvikling. Her blir du del av et trivelig arbeidsmiljø med tverrfaglig samarbeid og dyktige kollegaer som brenner for sitt fag og gjerne vil dele kunnskap og erfaringer.
Som del av TINE-familien tilbys du fleksibel arbeidstid og en hybrid arbeidshverdag, med både hjemmekontor og oppmøte i på kontoret i Lakkegata midt i Oslo sentrum. Her har vi nye, freshe lokaler tilpasset nye måter å jobbe på og en veldig god kantine.
Vi tilbyr også gode forsikringsordninger, og en av Norges beste pensjonsordninger.
Høres dette interessant ut? Ta gjerne kontakt med oss for en uformell og konfidensiell prat, elle send inn din søknad og CV via rekrutteringssystemet. Relevante attester og vitnemål legges ved søknaden.
I forkant av ansettelse vil det kunne bli foretatt en bakgrunnssjekk for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Bakgrunnssjekken er tilpasset stillingens karakter og gjennomføres etter samtykke fra aktuelle søkere. Nærmere informasjon vil bli gitt