TINE forsvarer 2. plassen i bærekraftsundersøkelse

Norske forbrukere har kåret Norges mest bærekraftige varemerker. For andre år på rad tar TINE 2. plass i den Skandinaviske undersøkelsen.
Foto: Emil Lundgren

Sustainable Brand Index , «den bærekraftige merkevareindeksen», er Skandinavias største bransjeundersøkelse om bærekraftighet, og gjennomfører årlig en undersøkelse blant Nordens største bedrifter.

Det er veldig gledelig at forbruker verdsetter det arbeidet TINE gjør på bærekraft og at vi dermed forsvarer andreplassen i undersøkelsen.

– Vi tror på økt verdiskaping i brytningen mellom det forretningsmessige, sosiale- og miljømessige ansvaret vi har, og for TINE er arbeidet med bærekraft en viktig og naturlig del av forretningsvirksomheten. I 2014 fikk vi de første korkene på melkekartongene av biobasert plast og nå er vi i prosess med å kjøpe inn nye klimavennlige biler som skal gå på biogass eller biodiesel sier Bjørn Malm, leder for samfunnsansvar i TINE.

Undersøkelsen dekker de største merkevarene i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Merkene blir valgt på grunnlag av markedsandeler, omsetning, antall ansatte og generell varemerkebevissthet. 27 000 forbrukere er intervjuet og i Norge kommer TINE på 2. plass, bare slått av Stormberg.