Marit Bjørgen

Sponsor med lang historie

TINE har lang historikk innen sponsing og er i dag en godt kjent og attraktiv sponsor. Og dette har blitt et viktig konkurransemiddel i merkevarebygging- og posisjoneringsarbeid. For TINE har sponsing vært en betydningsfull kanal i mange tiår og er i dag et viktig konkurransemiddel.

TINEs sponsorarbeid startet allerede tidlig på 80-tallet med et samarbeid med Norges Skiforbund og skijentene. Målet var å overføre sunne assosiasjoner fra skijentene (kjendiser) til melk. I 1987 ble «Milk Festival» gjennomført. Brettseiling ble valgt for å øke melkesalget blant yngre, samt gi melk en mer moderne profil.

Langsiktige avtaler

I begynnelsen av 90-tallet ble merkevaren TINE lansert og vi inngikk langsiktige avtaler med bl.a. Norges Fotballforbund og Norges Friidrettsforbund. TINEstafetten kunne i 2013 feire 20 årsjubileum og disse langsiktige avtalene er like aktuelle i dag ift TINEs mål og strategier som da de ble undertegnet.

 

 

Reklamefilm TineMelk - Monsterbakken

Det er i motbakke det går oppover, sies det. Det er bare ljug!

Reklamefilm TineMelk - Stolt sponsor av OL-kroppen - Bjørn Dæhlie

I 2014 er det 20 år siden OL på Lillehammer. TINE er fremdeles stolt sponsor av olympiakroppen.