Styrketrening

YT

En serie treningsmat og –drikke utviklet til bruk før, under og etter trening. Produktene er satt sammen for å gi deg riktig påfyll slik at du enkelt kan få maks ut av din treningsøkt.

Slik kan du trene med skade

Opplever du å bli litt nedfor når sykdom eller en skade ødelegger for treningen?

Da er du ikke alene. I tillegg kan det å trene når du ikke er helt på topp både være vondt og ubehagelig. Men riktig trening kan også være bra om du tar noen forholdsregler. 

Slik unngår du beinhinnebetennelse

Beinhinnebetennelse er en plage som rammer mange løpere. Ingrid Kristiansen forklarer her symptomer, hva som er lurt å gjøre dersom du får beinhinnebetennelse og hvordan du kan forebygge det.

7 fordeler med daglig fysisk aktivitet

Vi vet at den daglige aktiviteten spiller svært stor rolle for helsa vår og for at vi skal ha det bra.

Derfor er det å bevege seg mer i hverdagen kanskje den viktigste strategien for å forbedre helsen vår. Og dette trenger ikke nødvendigvis bety at du må svette i timesvis på en tredemølle.

6 tiltak for bedre restitusjon

Restitusjon en svært viktig del av prosessen for å få optimale resultater og maksimalt ut av treningsøkten. Her er tre tiltak du kan implementere i din daglige rutine for bedre og kortere restitusjon.

Styrketrening for syklister

Frykten for vektøkning og ekstra muskelmasse var grunn til at de fleste syklister holdt seg unna styrketrening. De siste årene har forskning vist oss at riktig styrketrening både gjør deg sterkere og mer utholdende på sykkelsetet.

10 tips til deg som skal begynne å trene

Ønsker du å komme i gang med trening, men er usikker på hvor du skal begynne? Mange er motivert for trening i starten, men det er lett å dabbe av hvis man ikke etablerer gode treningsvaner.

Derfor får du en god følelse etter trening

Når du trener produserer du endorfiner som gjør deg lykkeligere. Disse hormonene bør være er grunn i seg selv til å komme seg på trening.

 

Utviklet i samarbeid med toppidrettssenteret

TINE har hatt et samarbeid med Toppidrettssenteret (TIS) i mange år, og gjennom dette samarbeidet har YT blitt til.

  • Toppidrettssenterets ernæringsavdeling har høy faglig kompetanse på riktig kosthold i forbindelse med trening
  • TIS holder seg oppdatert på forskning innen idrettsernæring og har i tillegg mange års erfaring fra arbeid med toppidrettsutøvere Vi erfarer ofte at resultatene blir bedre av å spise og drikke riktig i forbindelse med trening. Dette gjelder ikke bare for toppidrettsutøvere, men for alle som trener
    - TIS

Arrangementer

Her er et knippe av arrangementer YT sponser.