Karoline Kaalen Loland - Digital redaktør I TINE

Karoline - digital redaktør

– Sosiale medier er en av de viktigste kanalene vi har for å snakke direkte med forbrukerne, og det er veldig stas å se engasjementet rundt TINEs produkter og bedriften vår. Dessuten bidrar vi til å opprettholde både viktige tradisjoner og det norske kulturlandskapet, og det synes jeg er fint å kunne være med på.

Karolines karriere viser at TINE er en virksomhet som belønner de som griper mulighetene med begge hender.

En historie om å gripe muligheter 

Etter studier på BI med utveksling i Shanghai begynte Karoline på kundesenteret til TINE, i førstelinje mot bedriftskunder. Hun ble fort involvert i prosjekter, og i et av prosjektene dukket det en jobbmulighet innen det digitale - som redaktør på bestillingsplattformen «TINE Handel». Ikke så lenge etter ble hun en av redaktørene på tine.no.

 Det åpnet seg en mulighet i markedsavdelingen og jeg ble redaktør på tine.no. Etter hvert som sosiale medier har blitt en viktig kanal for oss, har jeg også fått ansvaret som ”community manager” for ulike sosiale medier.

TINE Young Professionals

Karoline har grepet de mulighetene som har bydd seg, og det har åpenbart blitt lagt merke til og satt pris på i TINE.

 Min leder anbefalte meg i år til TINEs utviklingprogram for unge ansatte, Young Professional-programmet, der 20 unge TINE-medarbeidere under 32 får muligheten til å være med på fem samlinger gjennom året.

I Young Professionals-programmet får man dypdykke i TINEs verdikjede ved å bli bedre kjent med de ulike funksjonsområdene i konsernet. TINEs:

  • rolle som samfunnsaktør
  • rolle som markedsregulator
  • visjon og strategier
  • arbeid med utvikling, innovasjon og samfunnsansvar

er noe av det deltagerne får innsikt i. I tillegg omfatter programmet personlig utvikling med utarbeidelse av en utviklingsplan. 

 Det var en ære å bli nominert av min leder, det viser at TINE satser på meg og det setter jeg naturligvis stor pris på. Og så er det veldig interessant å få lære mer om konsernet og samtidig bygge nettverk på tvers av virksomheten. Det kommer jeg garantert til å dra nytte av videre.

Vi må reagere fort når det skjer ting i samfunnet

Jobben til Karoline er en blanding av langsiktig planlegging og evnen til å snu seg rundt raskt når anledningen byr seg.

 Mye av det vi publiserer i ulike sosiale medier er saker vi har planlagt lenge, i forbindelse med kampanjer eksempelvis. Samtidig må vi reagere fort når det skjer ting i samfunnet, enten det oppstår politiske saker hvor vi har en sentral rolle eller om Skam legger ut en teaser hvor skolemelk fyker veggimellom. 

Kreativt spillerom

Nettopp det at TINE er såpass relevant og viktig i samfunnet er en stor motivasjon for Karoline. I tillegg er det gøy å få jobbe med store kampanjer laget av noen av de beste byråene i bransjen.

– Med merkevarer som Tinemelk, Jarlsberg, Sunniva og Go’morgen får jeg jobbe med veldig mange spennende kampanjer. Min rolle er å være faglig rådgiver i sosiale medier, og det er stort å kunne være med å virkeliggjøre god idéer. I denne jobben får jeg være kreativ, og jeg har et stort spillerom. Det setter jeg veldig høyt.