Vi er best sammen

Tina elsker å jobbe sammen med kundene sine. Spesielt med prosjekter som gir verdi både for kunden og TINE, slik som utvikling av yoghurten «Nyt Salt karamell» for Coop.

Navn Tina
Tittel / Stilling Key Account Manager
Utdanning Siviløkonom fra universitetet i Mannheim, Tyskland

Tina er Key Account Manager (KAM) i TINE. Hun har alltid jobbet med dagligvare, og har inngående kjennskap til den norske dagligvarebransjen. Hennes første stilling i TINE var «CatMan», altså Category Manager.

– Jeg trivdes veldig godt i Category Management, men det morsomste med jobben var de prosjektene der vi jobbet tett sammen med kundene. Det var drivkraften til at jeg søkte meg over som KAM da muligheten åpnet seg.

Tina er en del av et tem på fem som jobber med Coop.

– Vi har ulike ansvarsområder og styrker som gjør at vi blir gode sammen. I tillegg har vi mye glede av hverandre i hverdagen.

Tett kundesamarbeid

I løpet av en vanlig arbeidsuke har hun ofte flere møter med kunden.

– Nå er jeg akkurat på vei til Coop. Vi jobber sammen i et prosjekt hvor vi har tatt for oss en av våre største og viktigste kategorier. Med grunnlag i trender, forbrukerinnsikt og salgstall jobber vi med gode tiltak for å skape vekst.

Tina trekker også frem et annet aktuelt samarbeidsprosjekt. – Vi har nylig lansert en spennende yoghurt vi har utviklet sammen med kunden, og som kun selges i Coop-butikker for en periode.

Yoghurten heter Nyt Salt karamell, og er en oppfølger til den populære lakrisyoghurten som også var et initiativ fra Coop.

– Coop kom med forespørsel til oss i 2018, og i løpet av samme år klarte vi å lansere yoghurten «Nyt lakris». Hele organisasjonen kastet seg rundt og klarte å levere på det.

Lakrisyoghurten har vært en kjempesuksess, og høsten 2019 ble den tilgjengelig for alle dagligvarebutikker.

– Da markedet for lakrisyoghurten ble åpnet, ønsket Coop en oppfølger. Salt karamell har vært i salg noen uker, og det går kjempebra. Det er artig med sånne samarbeidsprosjekt der vi får til ting sammen.

Bidrar til et selvforsynt Norge

TINE er en stor leverandør, og som KAM får man ta del i mange problemstillinger og har samtidig en sterk organisasjon i ryggen.

– Jeg kan trekke på de ulike spesialistene som trengs for å løse forskjellige utfordringer og behov. Det gjør arbeidsdagen spennende og variert.

Tina er stolt av TINE. – Vi gjør en forskjell for distriktene, og bidrar til et selvforsynt Norge. Vi har en viktig rolle, og i tillegg synes jeg vi har fantastiske produkter som vi kan være veldig stolte av.

Løper sammen på fredager

Tina valgte TINE av mange grunner, men den aller viktigste var det solide inntrykket hun fikk gjennom å møte folkene som jobbet der.

– Gjennom ulike roller i dagligvarebransjen møtte jeg TINE-ansatte i mange sammenhenger. Felles for alle møtene var at de alltid etterlot et veldig godt inntrykk. Og nå som jeg har jobbet her en stund, har jeg fått bekreftet det inntrykket. Det er skikkelig flinke folk som det er artig å jobbe sammen med.

På fredager står hun opp ekstra tidlig for å løpe med kollegene sine.

– Vi har en løpegruppe som møtes hver fredag morgen. Det er en fin måte å bli bedre kjent med kolleger fra andre avdelinger, og en god start på helgen.
 

Møt flere som jobber med salg

Fra varepåfyll til kundeansvar

– Jeg har hatt hele min yrkesaktive karriere i TINE, sier Nils Petter (44). For 20 år siden startet han med å fylle på varer og ta opp ordre. Nå er han Key Account Manager med ansvar for å drifte alle avtalene TINE har med offentlig sektor.

Lidenskap for melk og muligheter

– Ny konkurransesituasjon er krevende, men kan også gi spennende muligheter, sier Marit. Hun er nyansatt direktør for TINE Partner Industri, og skal lede teamet sitt gjennom store endringer.

Bort med boller og brus!

Simen trigges av å bidra til at ungdomsskoleelever har enkel tilgang til sunne produkter. Han er salgskonsulent for TINE, og målet er å lande avtaler med skoler og idrettsforeninger om salg av sunne mellommåltider.