TINE med i TV 2-matprogram

Produkter fra TINE, OsteCompagniet og Sunniva er presentert i TV 2-serien «Det Norske Måltid» som starter søndag 17. november. Arne Hjeltnes og Heine Totland reiser landet rundt på jakt etter de beste produktene og matmenneskene.

Arne Hjeltnes og Heine Totland jakter på de beste produktene og matmenneskene i Norge. Foto: Tom Haga

«Det Norske Måltid» løfter fram norske mattradisjoner og har i flere år vært et populært program på TV 2.

Parallelt med opptakene til TV-serien foregår utvelgelsen av mat- og drikkeprodukter som skal kjempe om heder og ære i Det Norske Måltid. Årets utvalgte råvarer og produkter blir gjenstand for nøye vurdering og smaking hos en nasjonal fagjury.

Det kåres vinnere i følgende kategorier: Sjømat/blå sektor, kjøtt/grønn sektor, meieriprodukt og årets øl- innovasjon. Den siste er en kåring i samarbeid med Ølakademiet, Aperitif, Ølportalen og Norbrygg.

Det Norske Måltids hederspris skal også deles ut i 2013. I denne juryen sitter Bent Stiansen, Statholdergaarden og tidligere vinner av Bocuse d’Or, Ellen S. Math Henrichsen, daglig Leder, NCE Culinology/Måltidets Hus AS Nina Sundqvist, administrerende direktør, Matmerk og Jostein Soland, prosjektleder Det Norske Måltid 2013.

Merkevarene fra TINE Gruppa som er med er TineMelk, TINE Brunost, TINE Yoghurt, Jarlsberg, Biola og VÅR Fruktmost fra Sunniva samt produkter fra OsteCompagniet.

Les mer om «Det Norske Måltid».