TINE fortsatt i toppsjiktet

Hele 78 prosent har et meget godt, eller ganske godt inntrykk av TINE viser Ipsos MMIs profilundersøkelse for 2015. TINE endte dermed på fjerde plass av 112 norske bedrifter som er vurdert fra 11 ulike bransjer.

Ipsos MMI hvit kant

NRK, Vinmonopolet og IKEA besatte de tre første plassene i årets undersøkelse.

Blant de fem beste
-TINE gikk fra første plass i fjor til fjerde plass i årets undersøkelse og selv om vi ikke nådde helt opp denne gangen, skal vi være fornøyd med resultatet, sier kommunikasjonsdirektør Lars Galtung. TINEs mål er alltid være blant de fem beste og en plass i dette sjiktet kommer ikke av seg selv.

- Omdømmet skapes først og fremst av våre merkevarer og vår kontakt med kunder, forbrukere, eiere, politikere og andre grupper i samfunnet. Dette tillitsarbeidet er noe alle ansatte deltar i på hver sin måte, noe som er viktig for at forbrukerne liker og stoler på TINE. Derfor betyr god score også mye for at norske forbrukere vil ha våre merkevarer, sier han.

TINEs plassering på de fem profilfaktorer som alle bedriftene har blitt vurdert utfra er:

Totalinntrykk  - 4. plass.  På de fremste plassene var NRK, Vinmonopolet og IKEA
Miljøbevissthet - 3. plass. På de fremste plassene var Flytoget og NSB.
Samfunnsansvar og moral - 2. plass. Foran oss var NRK.
Økonomi og lønnsomhet - 8. plass. På de fremste plassene var IKEA, Statoil, DNB, Norsk Tipping, Gjensidige Forsikring, Telenor og Olav Thon Gruppen
Reklame og informasjon - 2. plass. Foran oss var IKEA.