TINE-film vant «reklame-EM»

TINEs reklamefilm «Det er her vi kommer fra» med norske melkeprodusenter tok gull i bransjens eget «europamesterskap».

Reklamefilmen viser hverdagen til én av over 12 000 melkebønder som leverer kvalitetsmelk til TINE.

Reklamefilmen viser hverdagen til én av over 12 000 melkebønder som leverer kvalitetsmelk til TINE.

– Det er gledelig at en film med norske melkeprodusenter gir gjenklang også utenfor Norge. Melkebonden representerer skikkelighet og det er en verdi som har appell på tvers av landegrenser, sier markedsjef i TINE, Thomas Barrie.

European Excellence Awards 2014 er den ledende prisutdeling i PR og kommunikasjon på tvers av Europa. Prisutdelingen ble opprettet for å hedre de mest fremragende prestasjoner innen kommunikasjon og avholdes i samarbeid med Communication Director, et magasin for selskapskommunikasjon og PR i Europa.

12 000 melkebønder

TINEs Profilfilm «Det er her vi kommer fra» tok gull i klassen Best Corporate Advertising. Filmen viser deler av hverdagen til én av over 12 000 melkebøndene i Norge som hver dag lager verdens kanskje fineste melk.

– Mange kjenner TINE-logoen og -produktene, men ikke alle vet hva vi står for og hvem vi er. Ikke alle vet at over 12 000 bønder fra hele landet leverer kvalitetsmelk til TINE hver dag. Det er TINE som henter melken til de mange og de små gårdene. Som kjører melkebilen opp kronglete fjellveier på Nord-Vestlandet, til fjerne bruk i Valdres og som holder liv i mange hundre år gamle tradisjoner og håndverk. Og det er TINE som er hele Norges garantist for at den melken vi drikker, er kanskje verdens fineste, sier Barrie, og fortsetter:

– Vi tar med oss melkeprodusentenes kompromissløse holdning til kvalitet på råvaren inn i arbeidet med merkevarene våre.

Over 1600 bidrag

European Excellence Awards fikk inn over 1 600 bidrag som ble vurdert av 30 av de fremste kommunikasjonsekspertene i Europa.

Reklamefilmen ble laget i samarbeid med TRY/Apt.

Se den engelske varianten av reklamefilmen her: