TINE er «Beste markedsfører gjennom 100 år»

Markedsføringsforeningen i Oslo har kåret TINE til «Beste markedsfører gjennom 100 år» i forbindelse med foreningens 100-årsjubileum.

TINE ble kåret til århundrets markedsfører. Merkestrategisk rådgiver, Britt Græsholt og kategoridirektør, Frode Fimreite, tok stolt i mot prisen. (Foto:Kampanje.com)

TINE vant denne prestisjefylte prisen i sterk konkurranse med Mills, Freia, Stabburet leverpostei og SAS.

-Det er veldig hyggelig å få en slik anerkjennelse, særlig fordi den viser at TINE har jobbet strategisk med å bygge kommunikasjonskonsepter over lang tid, og det inspirerer oss for enda bedre jobbing i fremtiden. Den strategiske jobbingen har resultert i at vi i dag har flere av Norges sterkeste merkevarer, så all honnør til medarbeiderne i marked, sier konserndirektør for marked, Kathrine Mo.

Prisen ble delt ut under den høytidelige markeringen av Markedsføringsforeningens 100 års-jubileum i Oslo, mandag 11.mai. Foreningen ble stiftet av Robert Millar i 1915 under navnet «Reklameforeningen i Oslo».

- Juryen har lagt vekt på strategi, synlighet, kreativitet og tilstedeværelse over tid i vurderingen, og vi har hatt gode diskusjoner om hva vi legger i de forskjellige kriteriene. De fem kandidatene som er i finalen har utmerket seg på alle områdene, på sin unike måte, sa juryleder Lene Bjørck til Kampanje før kunngjøringen.

Juryen best av Nathalie Warembourg fra Maxus, Åsne Graver fra Netcom, Gaute Engbakk fra Gambit, Knut Kristian Hauger fra Kampanje, Katinka Grundseth fra Westerdals, Petter Gulli fra DDB, Runar Pahr Andresen fra Lilleborg og juryleder Lene Bjørck fra OMG og nestleder i styret til MFO.