TINE blant de mest attraktive

TINE klatrer åtte plasser i Universum-rangeringen av Norges mest attraktive arbeidsgivere og havner på en 21. plass! Det betyr at vi i løpet av ett år har klatret åtte plasser på rangeringen.

Illustrasjon klatring på topp 30

– Vi kan være stolt over resultatet, og det gir god motivasjon for å fortsette arbeidet med å synliggjøre TINE som attraktiv arbeidsgiver, sier seniorrådgiver Employer branding Mette Garmager i TINE Personal og kompetanse.

På de tre øverste plassene i klassen økonomi finner vi fra toppen; Statoil, Google og Aker Solution.

8300 respondenter

I år har 8300 arbeidstakere svart på undersøkelsen som omfatter ca 100 norske bedrifter. Respondentene har svart på spørsmål om sine karrieremål og hva som er viktig for dem i karrieren. De har også vurdert og rangert alternative arbeidsgivere som de kunne tenke seg å jobbe for dersom de ikke skulle jobbet der de er i dag. Dette er bakgrunnen for topplistene over drømmearbeidsgivere i kategoriene økonomi, teknologi og data/IT.

Hvordan peke ut sin «drømmearbeidsgiver»

Når en yrkesaktiv vurderer om en arbeidsgiver er attraktiv legger de størst vekt på tre egenskaper ved bedriften; «attraktive produkter og tjenester», «inspirerende lederskap» og «innovasjon». På jobb ser respondentene etter utfordrende arbeid, varierte arbeidsoppgaver og fleksible arbeidsforhold.

Universum

Universum er et analyse- og konsulentselskap som kartlegger studenters og yrkesaktives karrierepreferanser. De gjennomfører årlig en undersøkelse blant norske arbeidstakere innen økonomi, teknologi og data/IT. Arbeidstakerne har jobberfaring og høyere utdannelse.