Største OL-kampanje siden Lillehammer

Med TV 2 som OL-kanal gis flere sponsormuligheter enn før. Som olympisk sponsor er TINE blant få norske aktører som får bruke OL-elementer i sin kommunikasjon i TV-kanalen.

Marit Bjørgen, Kjetil Jansrud og Tiril Sjåstad Christiansen har fått melkebart for anledningen.

Marit Bjørgen, Kjetil Jansrud og Tiril Sjåstad Christiansen har fått melkebart for anledningen.

TINE har en stor tradisjon for å støtte de norske OL-deltakerne og har gjennom tiår brukt sponsoratene aktivt i kampanjer i forkant og under OL-konkurransene.

Bare olympiske sponsorer som i tillegg har inngått en særskilt avtale med utøverne og utøvernes særforbund har lov til å benytte OL-ringer og -deltakere i deres markedskommunikasjon i perioden fra 30. januar til 26. februar. Derfor er TINE blant få aktører som kommer til å ha OL som fokus i måneden framover. Årets kampanje er den største OL-kampanjen til TINE siden OL på Lillehammer i 1994.

− OL har lenge vært en arena som skaper engasjement hos det norske folk. Vi håper kampanjen blir tatt godt imot av forbrukere, gir gode salgsresultater for kjøpmannen, og at den bidrar til å skape stolthet hos ansatte og eiere, sier sponsorsjef Ann-Kristin Syversen

Relansering av melkebart

TineMelk relanserte melkebartkampanjen i høst med Bjørn Dæhlie i spissen. Nå i vinter og fram mot OL fortsetter kampanjen med utøverne som skal representere i Norge i årets OL – og i OL framover gjennom «Fremtidens OL-håp». Der ble lokale og unge talenter plukket ut til å profileres på melkekartongene med melk fra deres egen region. I disse tider vises reklamefilmen «Monsterbakken» på TV – en animert film som forestiller Marit Bjørgen som kjemper i den berømte bakken. I tillegg har Norvegia en reklamefilm som ønsker utøverne lykke til i Sotsji.

− Målet med den kampanjen er å skape oppmerksomhet rundt at TineMelk styrker kroppen, og de norske OL-utøverne gjør dette på en veldig god måte, sier Syversen.

I tillegg har flere av TINEs produkter fått et eget OL-preg på forpakningen.

− Alle store helter har én gang vært små. TINE ønsker å være en pådriver for at barn og unge får en god start i livet gjennom å etablere gode og sunne vaner kombinert med fysisk aktivitet gjennom lek og idrett. Derfor skal vi fortsette vår satsing på blant annet gode forbilder som OL-utøverne, sier Syversen.

Heia Norge

For mer informasjon om OL-kampanjen gå inn på: tine.no/OL