Skikkelig omdømmeløft for TINE

TINE fortsetter omdømmeforbedringen i årets landsdekkende RepTrak-undersøkelse og har sin beste måling noensinne. Med karakteren «fremragende omdømme» blir selskapet ranket som nummer seks blant Norges 50 mest synlige virksomheter.

flagg

– Det er det gledelig at arbeidet på innsiden av TINE gir gjenklang hos forbrukerne ved at vi klatrer videre mot toppen, sier kommunikasjonsdirektør Lars Galtung i TINE.

Han sier det kommersielle TINE henter mye inspirasjon fra de mer enn 10 000 melkeprodusentene over hele landet som står opp tidlig hver eneste dag for å levere kvalitetsmelk.

– Vi tar med oss melkeprodusentenes kompromissløse holdning til kvalitet på råvaren inn i arbeidet med merkevarene våre. TINE binder sammen 150 års norsk mattradisjon med forbrukerorientert og sunn innovasjon, samtidig som vi løser en av Norges mest komplekse logistiske operasjoner med melkeinnhenting, produksjon og varelevering med svært kort ledetid.

Undersøkelsen viser at TINE har fremgang på flere områder, blant annet på samfunnsansvar.
– Vi leser dette som at vi når ut med historier om blant annet hvordan vi bruker vårt nettverk av transportruter over hele landet til å distribuere spesialiteter for over 150 små, norske lokalmatprodusenter ut til butikker og utsalgssteder. Disse får dermed mulighet til å konkurrere i et større marked. Vårt mål er å løfte frem mat med lokalt særpreg fra hele Norge.

Galtung tror fremgangen også kan skyldes en mer aktiv og åpen deltakelse i åpne diskusjoner.
– Vi får kritikk for å være store, men det er bare TINE som mottar melk fra de minste og mest spredte melkebrukene for å sikre at alle meieriselskaper til enhver tid får nok melk. Det tror vi stadig flere nordmenn forstår. At TINEs rolle og virksomhet diskuteres lever vi godt med, vårt hovedfokus er uansett å sikre fornøyde forbrukere og kunder, sier Galtung.

Kontakt:
TINEs pressevakt: 482 30 994 eller  presse@tine.no