På lag med forbrukeren – igjen!

En forbrukerstyrt kampanje i sosiale medier fikk i fjor TINE Milkshake tilbake i butikkhyllene. Nå spiller vi igjen på lag med den dedikerte fansen og inviterer alle til å komme med sine smaks- og navneforslag på nye TINE Milkshake!

TINE Milkshake Banan Sjokolade Jordbær

Med nærmere 250.000 TINE Milkshake-begre solgt den første uken, er dette den største relanseringen i TINEs historie.

– Å ha så mange ivrige fans er ekstremt viktig for oss i TINE Milkshake. Men det forplikter også. Vi har stor respekt for alle gode innspillene vi hver eneste dag får. Etterspørselen etter nye smaker vært så stor at vi velger å gjøre som kunden ønsker, igjen. Vi ser fram til en spennende og kreativ prosess, sier merkevaresjef Martina Ohlsson.

TINE Milkshake ble i 2008 tatt ut av sortimentet, men i våres kom favoritten tilbake. På TM Brumunddal har hele 8000 begre blitt produsert i snitt pr. time. Den første måneden gikk 1.000.000 enheter ut til markedet.

200 forslag

Innsamlingen av smaksforslag via TINE Milkshakes Facebook-side startet 8. november og i løpet av et par timer hadde det kommet inn rett i underkant av 200 forslag. De mest populære smakene går til en offentlig avstemning, også den på Facebook der TINE Milkshake har mer enn 23.000 fans.
– I tillegg til smaken skal vi la fansen få komme med forslag på og stemme over navnet på produktet og designet. Alt gjøres gjennom sosiale medier, og vi ser at det er stort engasjement blant målgruppen for å være med å forme produktet, fortsetter Ohlsson.

Den store interessen for TINE Milkshake er en del av «ung-nostalgi»-trenden. Ikke bare godt voksne, men også unge forbrukere har et nostalgisk forhold til 90-tallets produkter, inkludert TINE Milkshake.

Det nye produkttilskuddet til TINE Milkshake produseres på TM Brumunddal, og blir å finne i dagligvarebutikker og kiosker over hele landet fra april 2014.

Les mer og følg gjerne TINE Milkshake på www.facebook.com/tinemilkshake