Ny markedsdirektør i TINE

TINE har ansatt Kathrine Mo (49) som ny konserndirektør marked. Mo kommer fra stilling som Vice President Brand Management i Statoil.

Kathrine Mo blir ny markedsdirektør i TINE. (Foto:Statoil)

Kathrine Mo er oppvokst i Kristiansand og utdannet ved Ecole des Hautes Etudes i Lausanne, Sveits i 1988. Hun har bred yrkeserfaring innen markedsføring og merkevarebygging fra norske og utenlandske selskaper som Procter & Gamble, Ringnes, Coca-Cola, Telenor og Statoil.

Konsernsjef Hanne Refsholt opplever at TINE møter en betydelig tøffere konkurranse både fra nasjonale og internasjonale aktører.

- Dette gir spennende utfordringer i årene fremover. Kathrine Mo har verdifull nasjonal og internasjonal erfaring som vil bidra til å styrke TINE på markedsområdet. TINE har mange populære norske merkevarer basert på kanskje verdens fineste melk og solid forbrukerinnsikt. Dette er et godt utgangspunkt for å tilby stadig sunnere og smartere meieriprodukter som svarer på nordmenns forventninger og det ser jeg frem til Kathrine vil hjelpe oss med, sier Refsholt.

Mo vil begynne i stillingen innen 1. oktober 2014.

- Dette er blant Norges absolutt mest spennende jobber og jeg gleder meg veldig til å ta fatt. TINE har en viktig samfunnsrolle og er en sterk merkevare. I dette følger et betydelig ansvar og jeg ser frem til å kunne bidra til å videreutvikle TINE sammen med resten av ledelsen og en dyktig markedsavdeling, sier Kathrine Mo.