Kjetil Jansrud gymlærer for en dag

Alpinisten Kjetil Jansrud var hovedpremien i TINEstafettens fotokonkurranse. Tirsdag 17. juni stilte han derfor som gymlærer for klasse 10CD på Osterøy Ungdomsskole, der eleven som vant konkurransen med tema «utetrening» går.

Kristina Mjeldstad (t.v) vant fotokonkurransen og fikk derfor Kjetil Jansrud på besøk. Foto: Martine Mathisen

Hele klasse 10CD på Osterøy Ungdomsskole tar en selfie sammen med Kjetil Jansrud. Foto: Martine Mathisen

Fotokonkurransen #trenertiltinestafetten varte i åtte uker frem mot TINEstafetten 15. mai. Konkurransen gikk ut på å sende inn eller poste bilde på Instagram med emneknaggen #trenertiltinestafetten eller på Facebook med ulike temaer hver uke. Vinnerbildet ble tatt av Kristina Mjeldstad og hadde temaet «utetrening».

− Hensikten med TINEStafetten og fotokonkurransen er å få barn og unge i aktivitet. Bildet illustrerer fordelen med å trene ute på en fantastisk måte. Det viser styrke, treningsglede og ikke minst flott, norsk natur på sitt beste, sier sponsorsjef Ann-Kristin Syversen i TINE.

Barn og unge i aktivitet

TINE samarbeider med Norges Idrettsforbund, men også flere særforbund og idrettsutøvere. I vår inngikk de også en særavtale med Kjetil Jansrud som i tillegg til at han stilte opp sammen med Marit Bjørgen, Margrethe Renstrøm og Aleksander Aurdal på TINEstafetten, også var hovedpremien i fotokonkurransen.

− Det å få barn og unge i aktivitet er viktig for meg. Derfor var det gøy å kunne være gymlærer for en dag for å vise hvordan man kan få mest ut av treningen. Jeg fortalte også litt om hvordan kosthold og ernæring påvirker prestasjoner, sier Jansrud.

TINEStafetten for alle

TINEStafetten arrangeres av Norges Friidrettsforbund og er Norges desidert største idrettsmønstring. I år deltok rekordmange 103 600 skoleelever på 273 arenaer over hele landet. Kristina Mjeldstad har vært med i flere år og deltok i år i «åpen klasse».

− TINE ønsker å være en pådriver for at barn og unge har et sunt og variert kosthold, kombinert med aktiviteter som lek og idrett. TINEstafetten skal være for alle – uansett evner eller ambisjoner, sier Syversen.