Hyller den norske melkebonden

TINE starter 2014 med to nye reklamefilmer som hyller melkebonden. Filmen viser hverdagen til en av de mange tusen melkebøndene i Norge som hver dag lager verdens kanskje fineste melk. - Mange kjenner TINE-produktene, men ikke alle vet hva vi står for, sier fungerende konserndirektør Marked, Frode Fimreite.

TINEs profilreklame avslutter med de velkjente ordene: kanskje verdens fineste melk

I stedet for skuespillere er det brukt ekte norske bønder i filmen. Den ble blant annet spilt inn på gården til Jo Arne Kjøglum på Høylandet i Trøndelag, en ung og fremtidsrettet bonde som hver dag leverer kvalitetsmelk til norske forbrukere. Han er trukket frem for å vise frem hvem som står bak samvirket TINE; 14.000 norske bønder med et fokus på kunnskap, teknologi og produksjonsmetode.

− Vi ønsker å løfte frem kvaliteten og skikkeligheten den norske melkebonden leverer. Den er en hyllest til bondens harde arbeid for å sikre at forbrukerne får kanskje verdens fineste melk. Det er ingen selvfølge. Vi vil med denne reklamen vise hvem TINE er og hva vi står for, sier Fimreite.

Moderne bønder
Norsk melk hevder seg i verdenstoppen både når det gjelder smak og kvalitet. Samtidig har det norske landbruket gjennomgått en massiv modernisering og hatt en enorm teknologisk utvikling de siste årene. Styreleder i TINE, Trond Reierstad mener filmen gir et riktig bilde av norske melkebønder anno 2014:

− Ikke alle vet at over 10.000 bønder hver dag leverer kvalitetsmelk til TINE fra hele landet. Denne filmen viser den nye generasjonen av bønder som skal løfte norsk landbruk og matproduksjon i fremtiden, sier Reierstad.

Reklamefilmen finner du her.