Fristende høstnyheter fra TINE

Høsten står for døren og det er tid for å kose seg inne. Da er det hyggelig å ha noe ekstra godt på matfatet. Nye smaker på Go'morgen Zero, Biola og 14 Gresk yoghurt, en lettere Créme Fraîche, økologisk kremfløte og nye isbaser er noe du kan la deg friste av.

Samlebilde L3_2015

Biola Mini

Endelig er vi tilbake med et svært etterlengtet produkt, Biola Mini, som har vært ute av markedet i fem år. Vi har valgt å relansere smaken jordbær/blåbær, som var den smaken flest forbrukere likte sist vi var på markedet. Biola Mini er laktosefri og inneholder de nøye utvalgte melkesyrebakteriene, A+B og LGG®, som gir Biolas gode smak og konsistens, og vitamin D for immunforsvaret. Biola Mini kommer i en praktisk pakning med 4 x 100 ml. Flasken er enkel å drikke som del av frokosten, eller praktisk å ta med seg i matpakken.

Biola Zero granateple/bringebær

Vi utvider porteføljen med en ny bred smak, granateple/bringebær. Biola Zero er en fyldig og smakfull syrnet melk helt uten tilsatt sukker og fett. Et glass (2 dl) inneholder kun 68 kcal. Som annen Biola inneholder Biola Zero kombinasjonen melkesyrebakteriene A+B og LGG® og vitamin D. Den inneholder ikke annet sukker enn det som naturlig følger med melka og frukten. Produktet er søtet med søtstoff (aspartam og acesulfam K).

Biola Original jordbær

Endelig er Biola Original jordbær tilbake igjen. Biola Original jordbær er en fettfri syrnet melk med smak av ekte jordbær. Melka inneholder alle de viktige melkesyrebakteriene som annen Biola. Biola Original jordbær passer godt alene, sammen med frokostblanding eller til brødmat.

14 Gresk Yoghurt ekte vanilje & 14 Gresk yoghurt jordbær

Nå kommer 14 Gresk yoghurt med en helt ny, spennende granola med quinoa og chia. Granolaen er laget spesielt for 14 og inneholder tradisjonelle korn som blant annet havre, spelt, rug og bygg samt trendy chia- og quinoafrø. Disse næringsrike frøene er en stor trend som stadig blir mer vanlig også i Norge. Chiafrø kom på søketoppen hos Google Norge i 2014. Produktene har et høyt innhold av protein (14 gram per beger), lite fett og inneholder 35 prosent mindre sukkerarter per 100 g enn lignende produkter. Produktet kommer i to smaker, ekte vanilje og jordbær i bunn, og har en enkel, praktisk emballasje med skje i lokket, tilpasset det bevisste segmentet «på farten».

TINE Lett Créme Fraîche 10 %

Både trender og forbrukere forteller oss at et større utvalg av lettere produkter er ønsket. Derfor lanserer TINE en lettere Crème Fraîche, med kun 10 % fett. Nyheten har den samme gode konsistensen, og den runde, fyldige smaken som dagens eksisterende produkter. Produktet passer ypperlig til varme retter, og passer bra i supper, sauser og gryteretter. Med tre produkter i serien tilbyr TINE forbrukerne gode valgmuligheter som passer alle.

TINE Kremfløte Økologisk 3 dl

Dette meieriproduktet av høyeste kvalitet fra lokale, økologiske melkegårder. Det inneholder 38 % fett, og hever smaken på det meste. Selv små mengder i en matrett har stor påvirkning på resultatet. TINE Kremfløte Økologisk passer ypperlig i supper, sauser, desserter eller naturell til frisk frukt og bær. Vispet, luftig krem er også en naturlig smakshever for de fleste kaker.

Go’morgen ZERO blåbær og tranebær

Go’morgen ZERO er blitt en kjempesuksess, og ZERO bringebær er allerede topp 5 blant «yoghurt på farten». Forbruker ønsker produkter helt uten tilsatt sukker, men uten å kompromisse på smak. Vi lanserer nå en ny smak; blåbær og tranebær. Produktet er helt uten tilsatt sukker, men søtet med søtstoff (aspartam, acesulfame K og stevia).

Piaono Isbase sjokolade og vanilje

Is er nordmenns favorittdessert, og issegmentet er stort. Selv om høysesongen er på sommeren, selges det også mye is til hjemmemarkedet resten av året. Det er høy innovasjonstakt innen is, og dette er den første helt ferdige isbase som selges fra butikkhylla i Norge og så vidt vi vet ikke andre steder i verden heller. Å lage is fra bunnen er en trend. Piano Isbase gir forbruker mulighet til å lage drømmeisen hjemme og servere denne som «hjemmelaget». Piano Isbase kommer i sjokolade og vanilje. Isbasen finner du i desserthylla, og den kan oppbevares i romtemperatur, men den bør oppbevares i kjøleskap hjemme for å bli luftigst mulig.

Sesongprodukter og Limited Edition

Biola Sesong morell

Bestselgersmaken fra høsten 2014 er endelig tilbake på markedet igjen. Biola Sesong er en fyldig og god smaksatt, fettfri syrnet melk, og hver høst og vår kommer vi med en unik smak spesielt utvalgt for sesongen. Som annen Biola inneholder Biola Sesong de nøye utvalgte melkesyrebakteriene og vitamin D.

TINE Yoghurt Høstfrisk

TINE Yoghurt Høstfrisk finnes i butikkene fra 24. august til 13. november. Serien består av de gode høstsmakene; eple, pære, bringebær og blåbær.

Sunniva Premium Sesong Eplejuice frå Hardanger

Hardangerjuicen er som tidligere, og bør dermed være kjent. På grunn av værforholdene i sommer, er det litt usikkert når produktet kommer på markedet, men vi antar at det blir i midten av oktober. Hardanger-juicen har 15-årsjubileum i år. Dette blir markert på flere måter seinere i høst.

YT restitusjonsdrikk mango

I høst skal TINE samarbeide med TV-serien «71° nord», og vi markerer dette på YT restitusjonsdrikk mango. Dette er første restitusjonsdrikk som er laktoseredusert.

Noisy Vinter

Vi fortsetter med en ny og spennende sesongsmak på Noisy med lanseringen av Noisy Vinter med en nydelig smak av bringebær. Noisy Vinter er en forfriskende juicebrus med 74 % juice bestående av eple, pære og bringebær og 36 % vann med kullsyre. Den mest framtredende smaken er bringebær.

Nyheter fra TINEs datterselskap Ostecompagniet

Norske Ostespesialiteter, Chèvre Ramsløk 120g

Ramsløk kalles for «Nordens hvitløk» og vinner stadig terreng og kjennskap som spennende smak. Derfor lanseres nå en ny unik chèvre tilsatt ramsløk i serien Norske Ostespesialiteter. Osten passer godt til ostebord, i sauser og til matlaging.

Le Rustique Camembert light 250g

Le Rustique er et merke for den kvalitetsbevisste ostekjenneren. Vi vet at flere og flere blir mer bevisst i valget av ost til ulike anledninger. For forbrukere som søker det ekte og autentiske, er ostene i Le Rustique-serien de rette. De representerer en premium kvalitet og merket er et symbol på det franske ystehåndverket. Serien utvides nå med en light-variant med 11 % fett. Osten importeres fra Frankrike via TINEs datterselskap, Ostecompagniet.