Ett år med Melkerampa

Denne uken feirer Mathallen i Oslo ett år, og i løpet av dette året har TINEs Melkerampa vært med på å bygge opp merkevaren TINE. – Med Melkerampa har TINE tatt et modig og nytenkende valg, for å komme tettere på sine forbrukere, sier daglig leder Øyvind Skogsholm Hansen.

TINEs Melkerampa i Mathallen i Oslo

TINEs Melkerampa i Mathallen i Oslo

På Melkerampa finner du nydelige oster fra norske småskalaprodusenter

På Melkerampa finner du nydelige oster fra norske småskalaprodusenter

Design og funksjonalitet på Melkerampa har gitt flere designpriser siste året

Design og funksjonalitet på Melkerampa har gitt flere designpriser siste året

– Vi legger stor vekt på servicen og sanseinntrykkene gjestene våre får i Melkerampa, både gjennom kunnskapsformidling, smaksopplevelser og ikke minst gjennom designet i den flotte butikken vår. Og med nesten 25.000 handlende gjester og en rekke designpriser, så er Melkerampa en suksess, sier Skogsholm Hansen.

Under jubileumsuken er det forventet at nærmere 50.000 gjester kommer innom Mathallen på Vulkan i Oslo. Melkerampa skal i løpet av uken servere smakfulle retter, promotere Norvegia, ha boksignering, gi en smak av VÅR fra Sunniva Drikker og bake jubileumskake til den store kakebuffeten Mathallen arrangerer på lørdag.
– Det blir en hektisk uke med mange aktiviteter, men vi håper at så mange som mulig tar turen innom Mathallen, sier Skogsholm Hansen.

Mye oppmerksomhet

I løpet av året har Melkerampa fått mye oppmerksomhet og har også vunnet flere designpriser for sitt konsept. Men Melkerampa har også gitt TINE mulighet til å vise frem mangfoldet i egne produkter og løfte frem småskalaprodusenter samt sette mange av de tradisjonelle norske matrettene i fokus igjen. Rømmegrøten er Melkerampas bestselger, noe som ikke er så rart da den er kokt med masse god rømme og fløte. 
– Mange av våre gjester blir også imponert over at vi baker vårt eget flatbrød, som vi serverer til, avslutter Skogsholm Hansen.

 

Melkerampa på Facebook