Dugnad for enda bedre veimat

En av norgeshistoriens største satsninger på åpen innovasjon har startet i sosiale medier. Esso Norge skal, sammen med blant andre TINE, engasjere det norske folk til å bli med på en skikkelig dugnad for å utvikle enda bedre veimat.

100 prosent veimat

Esso Norge har allerede etablert et veimatkonsept på sine 250 Esso-stasjoner rundt om i landet og serverer årlig ca. 18,7 millioner måltider langs veien. Nå er tiden kommet for å ta dette konseptet et skritt videre. 

Del dine oppskrifter

TINE er en nær samarbeidspartner med Esso, og det brukes allerede mye TINE-produkter i dagens oppskrifter i 100% veimat. Nå inviteres Hele Norge med for å dele sine oppskrifter med det norske folk! Ved å dele dine oppskrifter via www.panyeveier.no samler du poeng. Du får også poeng ved at folk stemmer på dine oppskrifter, og du kan få oppskriften din anerkjent av kjendiser. Poengene du samler åpner for mange fine give-aways, og til slutt konkurransen om hovedpremien som er et «gjør det selv» kjøkken fra HTH til en verdi av 40.000 kroner.

Stor finale i desember

Tre lag, bestående av to Esso-ansatte og to erfarne kokker, skal i løpet av 10 uker denne høsten komme fram til landets 12 desidert beste oppskrifter på veimat. Via Facebook, 20 episoder på VGTV og YouTube kan vi følge de tre lagenes kamp for å velge ut og perfeksjonere oppskriftene på den maten Esso skal servere neste år.

Arne Brimi er med som coach, Heine Totland er med som programleder, og vi vil møte flere andre kjendiser underveis. Det hele avgjøres i en stor finale på Sentrum Scene 5. desember. Det er med andre ord en massiv mediepakke som ligger bak her og TINE er en viktig bidragsyter i dette prosjektet.

1. episode på VGTV - 100 % veimat: