Brunost på tube

TINE hører på forbrukerne og lanserer brunost på tube. 17. februar kommer tre smaker i ny og praktisk innpakning. – TINE leverer en ny, praktisk løsning på et pålegg som har lange tradisjoner i Norge. Samtidig beholder vi den gode smaken, sier markedssjef Christian Mjaaseth.

TINE Smøremyk brunost kommer i tre smaker: Gudbrandsdalen, Millom og Fløtemys

TINE Smøremyk brunost kommer i tre smaker: Gudbrandsdalen, Millom og Fløtemys

9 av 10 nordmenn spiser brunost, og det tradisjonsrike pålegget feiret i fjor 150 år. Men flere ønsker å ta med seg brunosten på tur, i barnehagen eller på lesesalen.
– TINE har dyp forbrukerinnsikt og lanserer årlig mellom 60 og 90 produkter. Vår nye brunost er basert på en grundig innovasjonsprosess og vi har en målsetting om å levere de beste løsningene til forbruker, sier Mjaaseth.

De nye brunostene leveres i smakene Gudbrandsdalen, Millom og Fløtemys og kommer i formatet 200 gram.
– Vi lanserer tuber som passer i ulike brukssituasjoner og som er lett å bruke. Samtidig har vi tatt vare på den norske brunostsmaken og -tradisjonen, sier Mjaaseth.

Ny brunost-reklame

I forbindelse med lanseringen av Smøremyk brunost henter også TINE tilbake «brunostgutten» i sin nye reklame.
– I filmen spiller vi på minner fra barndommen og den gode brunostsmaken, sier markedssjefen.

I filmen ser «brunostgutten» en budeie som lager brunost i en stor gryte og får smake den på en brødskive.
– Reklamen viser både historien til brunosten, samtidig som den forteller forbrukerne at den blir laget og kan spises i flytende form. Dette er nytt for mange, sier Mjaaseth.