6200 ostesmørbrød på Stavernfestivalen

De sto i kø for Sting, Kurt Nilsen, Maria Mena og ostesmørbrød de mange tusen som koste seg på Stavernfestivalen. Det ble solgt 6200 ostesmørbrød med Norvegia fra TINEs «Norvegia Diner».

I kø for ostesmørbrød

I kø for ostesmørbrød

Her henter musikkelskerne ny energi.

Her henter musikkelskerne ny energi.

Årets Stavernfestival gikk av staben 11.-13. juli, og artister som WILL.I.AM, Sting, Håkan Hellstrøm, Maria Mena, Kurt Nilsen m.fl. var trekkplaster i vakre festivalomgivelser i Stavern. 

Norvegia var i år en av festivalsponsorene, og går dermed nye veier ved å ta ostesmørbrød-konseptet Smelt ut til det norske folk, på en annen måte enn gjennom dagligvarebutikken.

– Dette var en ny og spennende mulighet til å treffe målgruppen, og å skape inspirasjon gjennom å la folk smake et fristende Norvegia-ostesmørbrød. Det ble i løpet av festivalen solgt mer enn 6200 ostesmørbrød, og det er moro å konstatere at vi mettet mer enn 20 prosent av alle festivaldeltagerne, forteller senior merkevaresjef Cathrine S. Øiom. 

Norvegia hadde for anledningen profilert en egen «Norvegia Diner», inspirert av den amerikanske diner-stilen. Her ble det solgt rykende ferske Norvegia-ostesmørbrød sammen med Noisy drikke fra Sunniva. Målet står ved lag, at Norvegia er på en verdireise for å øke kvalitetsoppfatningen til Norges mest spiste ost ytterligere. 

I tillegg til ostesmørbrød-salg var det tydelig Norvegia-profilering på alle festivalbånd (ca.30.000 besøkende), på aktiviseringspunkter, inngangsportaler og gjennom festivalannonsering.