14 Årets produkt i Narvesen

Fjorårets nylansering 14 er kåret til Årets produkt i Narvesen. Kåringen er gjort etter at TINE har «levert en av de mest vellykkede lanseringene i kjeden i nyere tid», som de skriver. Shell/7-eleven har samtidig kåret Isklar til Årets produkt i sin kjede.

14-produktene

Narvesen er svært fornøyde med å ha fått 14 som et av produktene de kan tilby.

- Folk er stadig mer på farten, og har oftere behov for påfyll utenfor hjemmet. TINEs 14 passer perfekt inn i vår strategi for å nå travle kunder med spennende mellommåltider. Dette har vært en av våre mest vellykkede nylanseringer, og 14 har allerede etablert seg som bestselger i sin kategori hos Narvesen, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Mariette Kristenson i en pressemelding.

Kvart million solgte

TINEs 14 ble lansert i Narvesen 14. januar i fjor, seks uker før produktet ble tilgjengelig i andre utsalgssteder. Produktserien kunne vise til svært gode salgstall fra dag én, og har nå passert 250.000 solgte enheter. Den innovative nykommeren 14 slo dermed ut konkurrentene softis fra Diplom-Is og Flax fra Norsk Tipping i kampen om prisen for Årets produkt i kjeden.

- Totalt har mellommåltidene til TINE hatt en vekst på 75 prosent i Narvesen hittil i år. Det er dobbelt så mye som hos andre aktører, inkludert dagligvaren, og 14 har stått for en stor del av denne veksten. Narvesen skal bli mellommåltidsdestinasjonen og gjør mye riktig når det gjelder måten de lanserer på, synlighet i butikk, kampanjetrykk og gode tilbud til kundene. Vi har et tett og godt samarbeid, sier salgssjef i TINE, Knut Einar Ludvigsen.

Også Isklar

TINE står for salget og distribuerer Isklar, som produseres av United Bakeries. Totalt var det tre produkter som fikk stempelet Årets produkt onsdag 24. september. Begrunnelsen er blant annet at vinnerne har gitt et tydelig bidrag i sin kategori, for eksempel gjennom innovasjon, utvikling og salgsvekst, eller tydeliggjøring av kjedens profil.

• Årets produkt Narvesen – 14, TINE

• Årets produkt Shell/7-Eleven – Isklar, TINE