Årets Matgledebedrift 2015

Nå er det tid for Årets Matgledebedrift igjen, en flerårig, tradisjonsrik konkurranse blant storhusholdningsbedrifter. Nå har juryen valgt ut 11 semifinalister! Vinnerne kåres på Ostens dag 22. oktober.

Årets Matgledebedrift 2015 logo

Det er TINE Partners egne ansatte som selv nominerer kandidater, og da får vi med et representativt utvalg av ypperlige representanter fra hele bransjen, inkludert hoteller, restauranter, kantiner og offentlig sektor. I utvelgelsen har vi blant annet lagt vekt på evnen til å skape spesielt stor matglede i det daglige.

Årets tema er TINEs visjon: «Sammen skaper vi ekte matopplevelser folk vil ha».

De nominerte er valgt ut etter følgende kriterier:

- Det gode arbeidet som gjøres for å spre matglede til gjestene gjennom gode matopplevelser og inspirerende aktiviteter med TINEs produkter.

- Den innsats som fremmes gjennom verdiskapende samarbeid, innovasjon, nytekning og kreativitet, hver dag, for å spre matglede – året rundt.

Og semifinalistene er ...
Sandic Stavanger City
Wilberg Statoil Vassbotn i Stavanger
Ikea Åsane i Bergen
Sjøkrigsskolen i Bergen
Britannia Hotel i Trondheim
Kantina på Ålesund sykehus
Aarnes kafeteria i Gvarv i Telemark
Restaurant Vaaghals i Oslo
Voksenåsen Kultur og Konferansesenter i Oslo
De 3 Stuer Selvaag avd. 44 i Oslo
Hoel Continental i Oslo

Semifinalistene er valgt ut fordi de har gjesten i fokus, og fordi de yter det lille ekstra for at gjesten skal spise god og variert mat. Alle har også fokus på å tenke nytt og variert, med et tydelig fokus på at gjestene skal få en god og gjennomført matopplevelse.

Vinnerne blir kåret av juryen, som består av mesterkokk Ørjan Johannessen, salgsdirektør i TINE Partner Terje Døsrønningen, matfaglig ansvarlig i TINE Partner, Pål Jetmundsen og senior prosjektleder i TINE Partner, Brita Unnerud.

Flotte premier til vinnerne

Vinnerne av Årets Matgledebedrift 2015 får en matfaglig reise til Budapest og Bocuse d’Or Europa i mai 2016. Premien inkluderer reise, opphold og billetter til konkurransen og messen. I tillegg får vinnerne en flott statuett som bevis på seieren.

Vinnerne av 2. og 3. plassen i konkurransen får en matfaglig dag med TINE-kokk Pål Jetmundsen & venner. Alle de 11 semifinalister får en flott statuett.

Vinnerne av Årets Matgledebedrift blir kåret på Ostens dag 22. oktober. Vi ønsker alle semifinalistene lykke til!

Vinnerne av Årets matgledebedrift 2014
Fornøyde vinnere av Årets Matgledebedrift 2014: Nygård sykehjem i Sandefjord

Klikk her for å lese om fjorårets vinner av Årets Matgledebedrift: Nygård sykehjem i Sandefjord

test