E+® godt mottatt av både apotek og apotekkunder!

Apotek 1 Sfinxen i Oslo er blant apotekene som tester E+® i sitt sortiment, og de har allerede flere fornøyde kunder som kjøper E+® fast. E+® er en serie med mat og drikke for dem som har nedsatt appetitt og kan ha behov for flere små måltider i løpet av dagen.

Nå kan du få tak i E+®-serien på 50 utsalgssteder over hele Norge. Fra starten har E+®-serien kun vært tilgjengelig på sykehus og sykehjem, men nå tilbys produktene i flere apotek-kjeder, sykehus, samt en og annen spesialbutikk. Dermed er det lettere for eldre og personer med oppfølging fra hjemmehjelp å få tak i fristende mat og drikke fra E+®. Her finner du oversikten over utsalgsstedene.

Et av apotekene som tilbyr E+® er Apotek 1 Sfinxen i Bogstadveien i Oslo. Key account manager i TINE Partner, Åse Pauline Hager, kan fortelle at apotekkundene viser begeistring over hvor godt produktene smaker og mange har allerede blitt faste kunder.

– Mange kunder kommer med tilbakemelding om at produktene er enkle å bruke siden plussdrikkene kan drikkes kalde, mens suppene enkelt kan varmes i en kopp i mikrobølgeovnen, sier hun.

Hva er E+®?

E+® er en serie med mat og drikke for dem som har nedsatt appetitt og kan ha behov for flere små måltider i løpet av dagen. Produktene er kilde til næringsstoffer det lett kan bli lite av når matinntaket er lavt, som for eksempel proteiner. Serien er utviklet i samarbeid med eldre i Bergen kommune og TINE, for å sikre kjente gode smaker som kan friste selv når matlysten ikke er på topp. E+ finnes som såkalt plussdrikk, suppe og kremet måltid som kan brukes som mellommåltider, som dessert eller drikke til måltidene.

Les mer om E+® på epluss.no.

Hvem kan ha bruk for E+®?

I perioder av livet kan behovet for mat være større enn appetitten. Å spise nok mat er nødvendig for å bevare styrken. For mange eldre kan flere små mellommåltider være enklere å få til, hvis matlysten ikke er på topp. Ofte kan det være enklere å drikke mer enn å spise flere store måltider, og et lite mellommåltid før leggetid kan bidra til at nattefasten ikke blir altfor lang. E+®-produktene er kilde til proteiner og kalsium som er godt for knoklene. Proteiner bidrar til å bygge og bevare musklene, som er viktig for å bevare styrken i kroppen. I tillegg er flere av variantene beriket med vitamin C og vitamin D som er godt for immunforsvaret.

Som en del av et balansert kosthold og en sunn livsstil bidrar proteiner til å bygge og bevare muskelmasse, og proteiner og kalsium bidrar til å vedlikeholde normale bein. Vitamin C og D bidrar til å opprettholde immunsystemets normale funksjon.