Sommerfotball i 20 år

I år feirer vi at TINE Fotballskole fyller 20 år. Hele 70 000 barn mellom 6-12 år kommer i år til å delta på sommerens morsomste skoleuke.

TINE Fotballskole er et samarbeid mellom TINE og Norges Fotballforbund (NFF) og har så langt fått 1,2 millioner barn i aktivitet i sommer- og høstferien. To av fokusområdene for fotballskolen er kosthold og enda større jentedeltakelse.

– Både NFF og TINE ønsker også i 2017 å løfte frem kosthold og ernæring som viktige elementer for årets deltakere. Samtidig er vi begge opptatte av å øke andelen på både jentedeltakere og jentetrenere. Flere av klubbene arbeider godt med dette allerede, for å nå målene om minst 40 prosent jenteandel, noe vi gleder oss over, sier Andre Paulsen i NFF.

Godt og bredt utvalg

TINE ønsker å ta ansvar for barnas helse, ved å tilrettelegge for organisert aktivitet og ved å tilby et godt og bredt utvalg av idrettsmat og -drikke. Nytt for året er konseptet Smart Idrettsmat. Der får klubbene tilgang til et bredt utvalg av varer til kiosk og arrangementer.

– Vi er vårt samfunnsansvar bevisst, og TINE Fotballskoler, i samarbeid med de lokale klubbene, er på mange måter et flaggskip i å få barn og unge i aktivitet. Og samtidig sikre at både utøvere og tilskuere har et godt og bredt tilbud å velge fra når de har behov for litt påfyll, sier sponsorsjef i TINE, Ann-Kristin Syversen.

Fakta om TINE Fotballskole:

• TINE Fotballskole er NFFs offisielle fotballskole og er et samarbeid mellom Norges Fotballforbund og TINE.
  • I sommer arrangeres TINE Fotballskole for 20. året på rad. Totalt har nesten 1,2 millioner barn deltatt på en TINE Fotballskole siden første året i 1997.
  • God fotballaktivitet, trygg og god sosial ramme, samt sunt og variert kosthold er sentrale stikkord for TINE Fotballskole.
  • Til sammen deltar rundt 70 000 barn på TINE Fotballskole i løpet av året, fordelt på 460 arrangementer som varer fra tre til fem dager
  • Det er de lokale klubbene som er arrangører.
  • Samtlige klubber som er tilsluttet NFF kan søke om å arrangere TINE Fotballskole. NFF leverer innholdet og kvalitetssikrer alle fotballskolene.
  • Kontaktinfo NFF: andre.paulsen@fotball.no