Røde Kors og TINE vant internasjonal PR-pris

Røde Kors og TINE vant internasjonal PR-pris

Dagen før TV-aksjonen inviterte Røde Kors og TINE til vennskapsfrokost på 94 asylmottak. 26 millioner melkekartonger fungerte som invitasjoner, i tillegg til film og annonser. Mer enn 7000 nordmenn og asylsøkere over hele landet deltok på totalt 82 vennskapsfrokoster.

Vant gull i Cannes
I forrige uke vant TINE og Røde Kors, gull under Trophées de l’Evénement i Cannes, for kampanjen Tinemelk Vennskapsfrokost. Prisen er en hyllest til de mest minneverdige arrangementene i 2016.

Godt samarbeid– Tusen takk til Røde Kors og alle deres engasjerte medarbeidere. Vi hadde aldri klart det om det ikke var for dem. De var helt avgjørende med tanke på gjennomføringen av alle disse arrangementene rundt i hele landet. Uten deres kompetanse, fleksibilitet, innsats og stå-på-vilje hadde resultatet aldri blitt det samme, sier Bjørn Malm, leder for samfunnsansvar i TINE. Han fremhever at TINE og Røde Kors klarte å bruke noen av styrkene som ligger i begge organisasjoner til å skape noe som hadde både menneskelig og kommersiell verdi.
– Vi er veldig stolte av det vi sammen har skapt, og er utrolig takknemlige for innsatsen til alle involverte, sier Malm

Flott å bli lagt merke til i Europa
-For oss er det svært viktig at vi tar i bruk nye kanaler og nye virkemidler for å kommunisere med forbrukeren. Dette handler først og fremst om å være tilstede der forbrukeren er, på kanalenes premisser. Samtidig er det viktig at vi evner å være innovative, ikke bare gjennom produktene vi lanserer på markedet, men også gjennom måten vi kommuniserer på. Derfor er det ekstra hyggelig å bli lagt merke til også utenfor Norges grenser, sier Øystein Ulvær merkevaresjef i Tinemelk.

Takk til alle frivillige og ansatte
– Jeg er veldig glad for at vi har klart å jobbe godt på tvers av avdelinger og kontorer og vil takke alle frivillige og ansatte for et stort engasjement, profesjonalitet og stå-på-vilje. Sammen med våre partnere har vi bidratt til at 7000 mennesker fikk nye bekjentskap i løpet av en formiddag og kanskje en bedre og rikere hverdag i etterkant, sier Øistein Mjærum, markeds-og kommunikasjonsdirektør i Røde Kors.

TINE og Røde Kors har vært hovedpartnere siden 2003 og hovedpartneravtalen er nå forlenget frem til 2020.

Flere nominasjoner og premieringer
Vennskapsfrokosten er også nominert til Sabre Awards i London 23.mai, i kategorien "Corporate social responsibility" , og vant i går kategorien innsikt og innovasjon innen ”Social Goods”. I tillegg er den nominert til Retailprisen i Norge i kategoriene "Årets integrerte kampanje” og ”Årets Event".