Frister med kunnskapsfrokost

Ås-studentene er attraktive for store, norske bedrifter. I dag inviterer TINE til kunnskapsfrokost og case-konkurranse med mat fra Melkerampa i forbindelse med Uka i Ås.

TINE har i mange tiår hatt et godt samarbeid med studentmiljøet på NMBU. Mange sentrale mennesker i konsernet kommer fra det som tidligere het Landbrukshøyskolen. Flere i konsernledelsen, inkludert konsernsjef Hanne Refsholt har sin bakgrunn derfra og store deler av TINE Rådgiving og Medlem er rekruttert fra skolen.

− Vårt lange og gode samarbeid med NMBU er på flere ulike nivåer. Vi samarbeider om forskningsprosjekter, masteroppgaver og andre faglige utviklingsprosjekter. I tillegg er det viktig for TINE å være en attraktiv arbeidsgiver for studenter som tar sin utdannelse på NMBU. Vi er samarbeidspartner med Uka i Ås fordi vi ønsker å rekruttere fersk kompetanse og for å vise hva TINE har å tilby, sier Mette Garmager, seniorrådgiver i TINE.

Derfor inviterer TINE til kunnskapsfrokost med mat fra Melkerampa i Mathallen og typiske frokostprodukter fra TINE. Studenter fra NMBU og elever ved Ås videregående skole er invitert til å høre om Stig Inge Bjørnebyes refleksjoner fra hans tid som profesjonell fotballspiller. Det vil også være et foredrag om «det hvite gullet» fra en av TINEs kliniske ernæringsfysiologer, Anne Marie Skjølsvik (bildet).

Mer enn en bedriftspresentasjon

Senere på dagen skal flere lag fra 4. og 5. trinn på NMBU delta i case-konkurransen «Milk Challenge». Hovedpremien er blant annet ferdighetstesten TINE bruker i rekrutteringen, og rådgiving fra TINEs rekrutteringsansvarlig, slik kan studentene få en unik mulighet til å bli enda bedre rustet til å håndtere jobbsøking.

− Vi får 170 deltakere på kunnskapsfrokosten og så er det rundt 40 deltakere på case-konkurransen. Vi ønsker å bruke våre samarbeidspartnere til å gi studentene noe mer enn en bedriftspresentasjon. Med det håper vi at studentene lærer litt om seg selv og hva de motiveres av, samtidig som de blir enda bedre forberedt på overgangen til arbeidslivet. Det er vinn-vinn for både næringslivet og studentene, sier Garmager.