Hver eneste Jarlsberg®  vendes for hånd (caption)

Bygger merkevarer – på norsk

TINE er en av Norges største og mest betydningsfulle merkevarebyggere. Målrettet satsing på produktutvikling har gitt TINE en unik posisjon hos norske forbrukere.

Vårt mål er å være den ledende leverandør av merkevarer innen mat og drikke, med hovedområde innen meieriprodukter. Dette skal vi klare ved å lytte til de ønsker og behov forbrukerne har, samt og levere varer og nye produkter i den form forbrukerne ønsker. Årlig introduserer TINE mellom 60-90 nye produkter til det norske markedet. Nordmenns preferanser er rettesnoren for vårt omfattende og kontinuerlige innovasjonsarbeid, men arbeidet skaper også merkevarer med internasjonal gjennomslagskraft.

Norsk verdensstjerne i vekst

Jarlsberg har etablert seg som et stort internasjonalt merkenavn innen mat, og kan i dag finnes på frokostbordet fra Skjåk til Sydney. I 2020 ble det solgt rett under 16.000 tonn Jarlsberg utenfor Norges grenser, som forteller om stor internasjonal interesse for norske kvalitetsprodukter, som er laget av verdens kanskje fineste melk.

Jarlsberg er i dag TINEs største eksportartikkel.