Damer løper ut i vannet. Gjør deg klar for Triathlon 2016, foto: Ikke gjenbruk kilde: iStock

Gjør deg klar for Triathlon 2016

Med dette treningsprogrammet blir du klar til å ta utfordringen i løpet av seks uker.

Treningsprogrammene listet opp under er gode utgangspunkt for en mer strukturert treningshverdag. Treningsmengden på de ulike disiplinene er fordelt etter hvor lenge det konkurreres i hver øvelse under et triathlon. Treningsprogrammet for 6 timer er tilpasset etter hvordan situasjon de fleste nybegynnere befinner seg i. Det er derfor lagt ekstra vekt på svømmingen.

Når kan jeg bruke treningsprogrammet?

Du kan starte allerede i dag. Alle treningsprogrammene har en varighet på 6 uker og er komponert slik at du er i best mulig form den siste dagen. Du vil altså få en formtopp når det virkelig gjelder på konkurransedagen.

 

Gjør deg klar for Triathlon 2016

 

Hvis det er lenger enn 6 uker igjen til konkurransen:

Så bra, da får du enda bedre tid til å komme i form.

Fullfør treningsprogrammet og du kan med god samvittighet ta deg en uke fri. Slapp av, hold deg litt i bevegelse og samle overskudd til den nye perioden. Start treningsprogrammet på nytt og kjenn at du stadig blir sterkere og sterkere. Prøv å beregne slik at uke 6 i treningsprogrammet treffer på den store konkurransedagen.

Still deg disse to spørsmålene før du velger treningsprogram:

  1. Hvor mye ønsker jeg å trene?
  2. Hvor mye tid får jeg faktisk satt av til trening?

 

Treningsprogram 1: 6 timer i uka

 

triathlon_treningsprogram_6_timer.png

 

 

Treningsprogram 1: 9 timer i uka 

 

triathlon_treningsprogram_9_timer.png

 

 

 Treningsprogram 1: 12 timer i uka

 

triathlon_treningsprogram_12_timer.png