Den ultimate parøkten , foto: iStock

Den ultimate parøkten

Dette treningsprogrammet har fokus på kjernemuskulatur og er perfekt for to personer. Hva er vel bedre enn en heftig treningsøkt sammen med en god venn, kamerat eller din kjære?

Trening i seg selv gir mestringsfølelse, bedre kondisjon og mer styrke. Og lykkefølelse etterpå, også kalt endorfiner. Hvor fint er det å kunne dele alt dette med den du er aller mest glad i?

Vi kan love svette, latter og god stemning - og støle magemuskler.

Sett Repetisjoner Øvelse
2 20 Sit-ups med ball
2 10 Armhevninger med klapp
2 10 Båten med bensirkeler
2 10 Sideutfall med balloverføring
2 10 Planke med armhevninger - kombo
Maks Maks Plankeutfordring

Treningsprogram

Sit ups med ball

Ta en sit-up og gi eller kast ballen til partner. Velg om dere vil ta sit-ups samtidig eller om den ene skal ha pause mens den andre gjør en repetisjon.

Situps 1

Situps 2

 

Situps 3

 

 

Armhevninger med klapp

Gjør en armhevning samtidig og gi hverandre ett klapp i hver hånd før ny repetisjon. Her gjelder det å følge takten til hverandre.

 Pushups 1

Pushups 2

Pushups 3

 

 

Båten med bensirkler

Sitt i båten mot hverandre og lag halvsirkler med bena fra høyre til venstre og venstre til høyre. Husk å holde brystet oppe!

Båten 1

Båten 2

 

 

Sideutfall med balloverføring

Gjør en utfall til begge sider før du overfører ballen til din partner. Mens den ene jobber venter den andre i statisk posisjon på å få ballen tilbake.

Sideutfall 1

Sideutfall 2

 

 

Planke og armhevninger – kombinasjon

Han starter med å utføre en armhevning. Når han er oppe i startposisjon går hun ned på albuer og opp igjen på håndflater. Repeter annenhver gang.

Kombo 1

Kombo 2

 

 

Plankeutfordring

Avslutt økten med en plankeutfordring. Gå planken og se hvem av dere som holder lengst!

Planke - to personer