Familiebilde Norvegia

Merkestyrkeprisen til Norvegia

Norvegia er overrakt Nielsen Merkestyrkepris 2012. – Prisen henger høyt og er en stor inspirasjon for oss i TINE til å jobbe videre med å bygge sterke merkevarer, sier konserndirektør Hege Holter Brekke stolt.

Norvegia skivet gulost med brødskive

35 merker ble innstilt til årets Merkestyrkepris, og Norvegia vant i skarp konkurranse med Kiwi, SALMA, Red Bull og Kvikk Lunsj.

Ifølge juryen har Norvegia vært «den viktigste bidragsyteren for vekst i sin kategori med meget god utvikling både i verdi og volum». TINE har også vist meget god evne til å tilpasse seg markedet og videreutviklet merkevaren over lengre tid. TINE har benyttet seg av relevant markedsinnsikt og vist gjennomføringskraft ved å omsette dette til konkrete tiltak i hele verdikjeden».

– Med utdelingen av Nielsen Merkestyrkepris ønsker vi å sette fokus på profesjonell og god merkevarebygging, sier juryleder Ove Johannessen i Nielsen til Handelsbladet FK. – Gjennom de 18 årene Merkestyrkeprisen har eksistert, mener vi å kunne registrere en nivåhevning blant de nominerte finalistene til prisen. Det er tydelig at kunnskapen om eget merke er økende, som igjen fører til gode resultatskapende beslutninger.