Mobilt Bedriftsnett

Mobilt Bedriftsnett (MBN) er Telenors satsing på bedriftsmarkedet.

MBN består av 2 hoved-deler:

Mobil bedriftsnett

  • Funksjoner på mobiltelefonen (beskrives her)
  • Systemfunksjoner for sentralbord, osv.

Alle mobiltelefoner i TINE har nå Mobilt Bedriftsnett.

For å få tilgang til funksjonene, må du laste ned et lite program (app) til telefonen din. Ved å sende en SMS med MB til 1999 vil du motta en SMS med en link/kobling for å laste ned programmet. Dette gjelder iPhone og andre telefoner uten tastatur.

Se video for å få en oversikt NB! TINE benytter ikke Outlook og automatisk oppslag fungerer dessverre ikke på iPhone.

Med MBN kan du blant annet utføre følgende:

  • Definere fravær som gjør at de som ringer deg får beskjed når du ikke er tilgjengelig. Fravær kan f.eks. være møte, ute til lunsj, ferie, osv.
  • Se hvem som har ringt til deg – også når du har vært opptatt i en annen samtale eller vært fraværsmarkert
  • Søke etter kollegers telefonnummer eller eksterne numre via 1881 (gratis å bruke)
  • Sette over en samtale til en kollega eller andre (se video)

 

Se Status

Mobil bedriftsnett-2

En av de mest nyttige funksjonene i MBN er å se om den du skal ringe til internt er opptatt i en samtale eller har en avtale der han ikke ønsker å motta samtaler.

 

Ledig Mobil bedriftsnett-grønn
Har en avtale Mobil bedriftsnett-gul
Opptatt i en samtale Mobil bedriftsnett-rød

 

Sette Status

Du kan enkelt sette din egen status direkte i MBN appen for å varsle innringer om at du er opptatt:

Mobil bedriftsnett-3

Oppslag i 1881

En meget nyttig funksjon, er at du i anropslisten i MBN appen kan se hvem som har ringt deg med navn selv om du ikke har innringeren lagret i din telefon.

Min Svartjeneste

Når en ringer til en bruker med MBN og han ikke svarer telefonen, får man forskjellige beskjeder avhengig av brukerens status. Det kan være at han er opptatt i en telefonsamtale eller er opptatt i et møte fram til kl. 14:00. Deretter får du muligheter til å velge å legge igjen beskjed, osv.

Det er tjenesten Min Svartjeneste som styrer dette. Alle telefonene i TINE er satt opp med Min Svartjeneste som standard med følgende menyvalg:

1: Mobilsvar

4: Tving samtalen gjennom selv om den du ringer er opptatt